هشدار نامزدان ریاست جمهوری به حکومت: انتخابات را تحریم می کنیم

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 63697

شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه ای هشدار دادند در صورتی که رئیس جمهور طرح آنها مبنی بر ایجاد حکومت سرپرست را نپذیرد، آنها انتخابات را تحریم خواهند کرد.

مهلت قانونی دولت اشرف غنی اول جوزا به پایان می رسد اما دادگاه عالی وی را تا زمان برگزاری انتخابات و معلوم شدن نتایج آن تمدید کرده است. 12 تیم انتخاباتی با نپذیرفتن این حکم تاکید دارند که باید حکومت سرپرست ایجاد شود.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه خود بار دیگر سران دولت به ویژه رییس جمهر غنی را به قانون شکنی و سوء استفاده از امکانات دولتی متهم کرده اند.

آن ها بر این باور اند دولت با رقبای انتخاباتی خود با بی‌عدالتی و تبعیض رفتار کرده و همچنین از صلاحیت‌ها و امکانات دولتی به صورت ناجایز استفاده می‌کنند.

شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این بیانیه افزوده است: هرگونه عزل و نصب مقامات بلند پایه دولتی پس از اول جوزا غیر قانونی است و به معنای هماهنگی برای مهندسی انتخابات است.

این شورا گفته است: «تمامی مقاماتی که پس از این تاریخ عزل شده‌اند، حق دارند اقامه دعوا کنند ومی‌توانند دوباره به وظایف خود ادامه دهند. همچنین کسانی که نصب شده‌اند، محق نیستند و نباید بر غصب کرسی‌های دولتی اصرار کنند.»

این شورا در پایان بیانیه خود خطاب به کمیسیون مستقل انتخابات توصیه کرده تا تمامی فعالیت‌ها و فیصله هایش را بدون جانب‌داری در چوکات قانون انجام دهد. نامزدهای انتخاباتی تاکید کرده اند که در صورت نقض قانون، کمیشنران این کمیسیون را سلب اعتماد خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟