هشدار معاون «عبدالله»: اختلافات را علنی نکنید

  • انتشار: ۸ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 2307

معاون اول رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ضمن انتقاد شدید از عدم معرفی اعضای کابینه جدید کشور، خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس اجرایی گفت: اختلاف میان ۲ رهبر نباید به میان مردم کشیده شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس «محمدخان» معاون اول رئیس اجرایی دولت وحدت ملی، شب گذشته درنشستی با خبرنگاران گفت: مشکل فعلی افغانستان عدم حضور افراد متخصص در رأس ادارات دولتی این کشور است و از رهبران دولت وحدت ملی خواست میکنم که هرچه زودتر اعضای کابینه جدید را معرفی کنند.

وی گفت: بایستی برای برون رفت از مشکلات موجود، طی بیش از 3 ماه که از عمر دولت وحدت ملی می‌گذرد، تمام وزرا، والیان و فرماندهان امنیتی معرفی می‌شدند تا دولت می‌توانست کارهای عملی را برای بهبود وضعیت این کشور انجام دهد.

محمدخان تصریح کرد: «محمداشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» رهبران دولت وحدت ملی باید به مردم و یا نمایندگان آنان در پارلمان در مورد تأخیر اعضای کابینه پاسخ دهند.

رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در روز تحلیف خود وعده داده بودند که اعضای کابینه جدید 45 روز پس از روز تحلیف به پارلمان این کشور معرفی خواهد شد. پس از گذشت این مهلت، بار دیگر رهبران دولت وحدت ملی پیش از کنفرانس لندن نیز به مردم وعده دادند که اعضای کابینه را بین 2 و یا 4 هفته پس از کنفرانس به تدریج به پارلمان افغانستان معرفی می‌کنند؛ اما این مهلت نیز امروز پایان یافت و این مهم محقق نشد.

در همین حال گزارش‌های وجود دارد که گفته می‌شود فشارهای حلقات سیاسی بخاطر سهیم شدن در دولت وحدت ملی سبب تأخیر در اعلام کابینه شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟