هشدار تند حکمتیار به رهبران حکومت وحدت ملی

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 40899

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی هشدارمی‌دهد که سران حکومت کاری نکنند که مردم دربرابرشان دست به‌کار شوند زیرا اوضاع کنونی برای مردم پذیرفتنی نیست و عامل اصلی این اوضاع، ضعف رهبران حکومت است.

به گزارش اطلس پرس، به نقل از ” طلوع نیوزِ” گلبدین حکمیتار که روز جمعه در میان هوادارانش در ولایت پروان سخن می‌گفت، تأکید کرد که رهبران حکومت نباید بیشتر از این حوصلۀ مردم را به آزمایش بگیرند تا به گفتۀ او، آنان ناگزیر شوند در برابر این رهبران دست به کار شوند.
او می‌گوید که ارگ، نباید گورستان رییسان جمهور باشد؛ زیرا به گفتۀ او کسانی بودند که می‌خواستند تا به ارگ برسند، اما این مکان به گورستان آنان مبدل شد.
رهبر حزب اسلامی، در این سخنرانی خود همچنان افزود که رقیبان حزب اسلامی از رقابت‌های ناسالم دست بردارند، زیرا به باور او، نتیجه‌یی به دست نخواهند آورد.
گلبدین حکمتیار، می‌گوید که باید همه احزاب و جریان‌های سیاسی تعهد کنند که قدرت سیاسی از یک فرد به فرد دیگر از راه انتخابات صورت گیرد.

حکمتیار افزود: ما از تصمیم حکومت در خصوص توزیع تذکره الکترونیکی حمایت می‌کنیم.

حکمتیار احزاب و جریان‌هایی مخالف کلمه «افغان» را گماشته شدگان کشورهای خارجی خواند و گفت که آنان به دستور خارجی‌ها با این ذکر این کلمه مخالفت می‌کنند.

او اظهار داشت: کلمه افغان، اسلام و اقوام در تذکره شود، مانعی نیست. خوب است که شمار اقوام در افغانستان معلوم شود. همه مردم افغانستان افغان هستند و به افغان بودن خود افتخار می کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟