آوارگی ۸ میلیون افغانی

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیدسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 47238

به گزارش خبرگزاری اطلس،رئیس ادارۀ ملل متحد در امور پناهندگان تخمین میزند که حدودا ۸ میلیون افغان به دلیل جنگ، فقر، بیکاری و خشکسالی مجبور به ترک خانه و کشور شان شده اند.

فلیپو گراندی،کمیساریای عالی سازمان ملل گفت:

“تخمین میزنیم که اگر همه افغان ها را در نظر بگیریم، حدود ۸ میلیون افغان وجود دارد که در خانه های شان زندگی نمی کند یا بیجا شدگان داخلی اند و یا هم به کشور های همسایه و سایر کشور ها مانند کشور های اروپایی رفته اند.”

آقای گریندی که روز یکشنبه سفرش را به افغانستان و پاکستان پایان داد، از کشور های حمایت کننده خواست که کمک هایشان را تسریع بخشند و به آوره گان افغان کمک کنند.

آقای گراندی که روز یکشنبه در مرکز مطالعات استراتیژیک در اسلام آباد در پاکستان، صحبت می کرد همچنین گفت که افغان ها از نبود شغل، آیندۀ نامعلوم و وضعیت رو به وخامت امنیتی کشورشان نگران اند.

این مقام ملل متحد تاکید کرد که وضعیت ۳ میلیون مهاجر افغان در ایران که شامل ۱ میلیون مهاجر که ثبت شده اند “زیاد دلگرم کننده” نیست.

به گفتۀ آقای گریندی، وضعیت مهاجرین افغان در پاکستان به خصوص در پشاور هم نیز خوب نیست.

اظهارات این مقام ملل متحد در حالی صورت گرفته است که مقامات پاکستان اخیراً از مهاجرین افغان مقیم آن کشور خواستند تا به کشورشان برگردند.

در آخر آقای گریندی گفت که عمران خان، صدراعظم پاکستان، به وی اطمینان داده است که حکومت تحت رهبری اش از اخراج اجباری افغان های مقیم آن کشور، حمایت نخواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟