بهترین هدیه برای سالمندان چیست؟

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 74238

زندگی سرشار از لحظه های تلخ و شیرینی است که می آیند و می روند، شادی ها بسرعت سپری می شوند، و غم ها غباری می شوند بر چهره زندگی مان، و چروکی بر گوشه صورتمان و در این بین یک هدیه برای سالمندان میتواند غبار غم از چهره آنها بزداید!

به چهره ی آرام و موقر سالمندان اطرافمان که نگاه کنیم، ردپای این ناملایمات روزگار را بخوبی می بینیم و به رفتار و گفتار همراه با طمأنینه ی شان که می نگریم آرامشی خالی از هیجانات جوانی موج می زند که نه با حادثه ای بلرزد و بلغزد و نه با اندوهی گَر بگیرد و بسوزد، آرام ترند چون از اتفاقات روزگار آموخته اند که زندگی در جریان است و می گذرد.
شادی در قلب های مهربانشان مانا تر است و لبخند بر لبهایشان واقعی ترین احساس دنیا…
خوشحال کردنشان سخت اما شیرین است.

خنده های از ته دلشان به آدم اطمینان می دهد که نقش بازی نمی کنند و همراهی شان تصنعی و ساختگی نیست.
همه ی ما در طول زندگی خود حداقل برای یکبار به این فکر کرده ایم که چگونه این آدم پا به سن گذاشته عزیزمان را خوشحال کنیم؟!

چگونه سالمندان را خوشحال کنیم؟

شناخت نیازهای دوران سالمندی کمک می کند تا سالمندان شادتری داشته باشیم، طبق گفته محققان و روان شناسان، صحبت با سالمندان،در آغوش گرفتن آنان، و مشارکت آنان در فعالیت های گروهی، باعث ایجاد نشاط و شادی در آنان می شود. هنگامی که از حضور آنان قدردانی می شود احساس راحتی بیشتری نسبت به خودشان دارند.
سالمندان دوست دارند، به چالش کشیده شوند، و از استعدادهای آنها در سازمان های مذهبی و مدنی به عنوان کمک به جامعه مدنی استفاده شود.
بیان اعتماد به نفس در توانایی هایشان به آنها حس مهم بودن می دهد، و از فرصت های جدیدی که برایشان پیش می آید لذت میبرند.
آنان از فرصت هایی برای جشن گرفتن استقبال می کنند و در نهایت هدیه گرفتن حس بی نظیر مهم بودن به آنان می دهد.در ادامه به ویژگی های یک هدیه خوب به سالمندان می پردازیم.

بهترین هدیه برای سالمندان

شاید هدیه دادن به نظر کاری ساده و بی دغدغه بیاید، ولی پیدا کردن یک هدیه مناسب برای یک سالمند پیچیدگی و سختی خود را دارد، بحدی که گاهی اوقات نمی توانیم هدیه مناسبی تهیه کنیم.
بهتر است بدانیم که نفس هدیه خریدن چندان مهم نیست، بلکه تفکر پشت این هدیه از اهمیت بیشتری برخوردار است، پس در مورد هدیه ای که می خرید به دقت فکر کنید گاهی تیهیه یک بلیط کنسرت یا یک کلاس تفریحی و ورزشی می تواند خاطره ای شیرین برای فرد سالمند به جا بگذارد.
کادوپیچ کردن هدیه حتی اگر بلیط رفتن به یک مکان تفریحی است، هیجان خاصی به دریافت کننده هدیه می دهد.
نوشتن سخنان زیبا روی کاغذ کادو می تواند بسیار دلنشین باشد.

از آنها دعوت کنید تا همراه شما بصرف شام یا ناهار به رستوران بیایند، و غذای مورد عللاقه آنها را سفارش دهید. یا به همراه آنان به کافی شاپ بروید و پاتوق های دنج دوستانه تان را به آنها نشان دهید.

اشیای قدیمی یا اشیایی که با آنها خاطره مشترک داریم، بهترین گزینه برای هدیه دادن هستند.گلدان های زیبا و رنگارنگ، پرنده ها و حیوانات خانگی نیز می توانند هدیه ای ارزشمند برایشان باشد.

و در کنار همه اینها وسایل و تکنولوژی روز و آموختن دانش استفاده از آنها نیز جذاب و منتقل کننده حس خوبی برای آنها خواهد بود.

اکنون با در نظر داشتن جنسیت هدیه گیرنده ما به شما پیشنهاد هایی می دهیم که می توانید آنها را برای هدیه دادن بررسی کنید.

چه هدیه ای به مادربزرگ ها بدهیم؟!

برای خرید هدیه برای مادربزرگ ها، انتخاب ها محدود تر می شوند چون هدیه ای که دریافت می کنند باید متناسب با وضعیت آنها باشد

هدیه برای سالمندان: بلیط رفت و برگشت با یک تور زیارتی یا سیاحتی

اغلب مادربزرگ ها اهل سفر هستند و از مسافرت های زیارتی و سیاحتی لذت می برند، اگر خودتان فرصتی برای همراهی مادربزرگ تان را ندارید می توانید به او یک بلیط رفت و برگشت با یک تور را بدهید.

هدیه برای سالمندان: ثبت نام در یک مرکز ماساژ درمانی

افراد مسنی که با بیماری های جسمی مواجه هستند و توان بدنی کمتری دارند، نیاز به ماساژ درمانی دارند، شما می توانید با ثبت نام در یکی از مراکز ماساژ درمانی کمی از دردهای فیزیکی او بکاهید.

هدیه برای سالمندان: صندلی راحتی برای مادربزرگ

یک صندلی راحتی دسته دار که با هر حرکتی تکان میخورد می تواند موقع تماشای تلوزیون، خواندن کتاب، تماشای آلبوم، بافتنی و استراحت حس خوبی به مادربزرگ تان بدهد.

هدیه ای به پدربزرگ ها

پیدا کردن هدیه برای پدربزرگ ها دشواری صد چندان دارد چرا که آنها سرگرمی هایشان متفاوت است و از بعد دیگری به هدایا نگاه می کنند. اما این لیست شاید بتواند شما را در تهیه هدیه برای آنها کمک نماید.

هدیه برای سالمندان: پازلی از یک خاطره

اگر فکر می کنید پدربزرگ تان با پازل علاقمند است، می توانید تصویری از زندگی مشترک او را به صورت پازل به مراکز خاص این کار سفارش دهید. این پازل می تواند هم پدربزرگ تان را مدتی مشغول کند و هم می تواند آن تصویر را قاب کند.

رادیو و پخش

پیرمردهای نسل حاضر که اکثر خاطرات شیرین و لذت بخشی از رادیو دارند از آن استقبال می کنند,رادیوهای فانتزی که به شکل رادیوها موج دار قدیمی ساخته شده اند ,در کنار امکانات گسترده خود دارای حس نوستالژیک خوبی نیز هستند

انگشتر

رای پیرمردهای دوست داشتنی ما ,انگشتر و اکسسوری جز یکی از کادوهای لذت بخش هست ,حالا چه این انگشتر یک انگشتر عقیق باشد چه یک انگشتر نقره .

در نهایت بدانید که پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما توقع هدیه ای گران قیمت ندارند، آنها فقط نیاز به مقداری توجه دارند.