نیکلسون: پاکستان برای از بین بردن پایگاه تروریست ها اقدام موثری انجام نداده است

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33828

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان می گوید که پاکستان برای از بین‌بردن پایگاه های طالبان در داخل خاک خود اقدام موثری انجام نداده است. وی گفته است بسیاری از تروریست از آن سوی خط دیورند وارد افغانستان می شوند و تعدادی از آنان به گروه تروریستی داعش ملحق می شود.

به گزارش اکسپرس نیوز، جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، طی  کنفرانس ویدئویی از کابل به مقامات پنتاگون اعلام کرد که تروریست ها از آن سوی خط مرزی دیورند وارد افغانستان می شوند و برخی از آنها پس از ورود به این کشور با گروه داعش هم پیمان می شوند.

جنرال جان نیکلسون گفته است که با وجود موضع سخت‌گیرانه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا نسبت به پاکستان، او شاهد تغییری در رفتار اسلام‌ آباد نبوده است.

وی گفته است که با مقامهای امریکایی هم‌نظر است که آی اس آی، سازمان استخبارات پاکستان، با شبکه حقانی رابطه دارد. او ابراز امیدواری کرده که همکاری با پاکستان برای از بین بردن تروریست هایی که از مرز این کشور با افغانستان عبور می کنند، ادامه یابد.

وی اعلام کرد که مطابق با استراتژی جدید آمریکا در افغانستان ماموریت حمایت قاطع برای اولین بار اجازه یافته است تا با منابع مالی طالبان وارد جنگ شود.

این گفته های مقام ارشد نظامیان آمریکایی در حالی مطرح می شود که بعد از اعلام استراتژی ترامپ برای افغانستان و جنوب آسیا، علاوه بر افزایش بمباران هواپیماهای خارجی در افغانستان، مراکز تولید و پروسس مواد مخدر نیز مورد هدف قرار گرفته است.

هفته گذشته مقامات در ولایت هلمند اعلام کردند که بیش از مرکز تولید مواد مخدر در این ولایت مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده است. در همین حال یکی از سخنگویان طالبان وجود مراکز تولید مواد مخدر را شایعه می داند و گفته است هواپیماهای خارجی بیشتر مناطق مسکونی را مورد هدف قرار می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟