نیویورک تایمز: داعش در 11 منطقه افغانستان عملیات ترویستی اجرا می کند

  • انتشار: ۶ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34907

یک رسانه آمریکایی با اشاره به افزایش نفوذ داعش در مناطق مختلف افغانستان نوشته است که علاوه بر افزایش تعداد تروریست های داعش نسبت به بهار سال جاری، این گروه تروریستی در 11 منطقه افغانستان عملیات تروریستی اجرا می کند.

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته (سه شنبه) نوشت: تعداد افراد گروه تروریستی داعش در افغانستان در یک سال گذشته (2017) دو برابر شده و با توجه به عملیات تروریستی خونبار این گروه در این دوره، به نظر می رسد که شکست نهایی آن مشکل تر شده است.

تعداد نفرات داعش در افغانستان در ماه آپریل گذشته از سه هزار نفر به 700 نفر کاهش یافته بود و میدان عملیات تروریستی داعش در این کشور به سه منطقه محدود می شد، اما اخیرا داعش در 11 منطقه افغانستان عملیات تروریستی اجرا می کند.

نیویورک تایمز افزود: در شرایطی که داعش در پهنه عراق و سوریه متواری شده است، عملیات خونباری در افغانستان انجام داده که بر اثر آن هزاران خانواده افغانی که در مناطق کوهستانی زندگی می کردند، خانه و کاشانه خود را رها کرده اند و حتی تفنگداران طالبان مستقر در مناطق کوهستانی، نتوانسته اند جایگاه خود را حفظ کنند و خواستار حمایت دولت، برای حفظ امنیت خود شده اند.

یکی از دلایل عدم موفقیت عملیات مشترک افغانستان با آمریکا برای مبارزه با داعش، این است که این گروه در مناطق کوهستانی صعب العبور مستقر شده و حمله های هوایی و عملیات کماندویی، نمی تواند به آن فشار آورد، زیرا آنها گریزگاه هایی برای خود دارند و یک طرفشان هم مرز غیرقابل نظارت پاکستان است و اکثریت افراد داعش از پاکستان می آیند. مناطق دیگر افغانستان نیز در اختیار طالبان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟