نیروهای یمنی 15 تانک مدرن عربستان را منهدم کردند

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9811

نیروهای مردمی و ارتش یمن موفق شدند ضمن تسلط به سه روستا در منطقه «جیزان»، ۱۵ تانک مدرن ارتش عربستان سعودی را منهدم کرده و تعداد زیادی از نظامیان سعودی را کشته و یا اسیر کنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نوشت یگان های ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن در عملیات ویژه خود در «جیزان» توانستند ۱۵ تانک مدرن و خودروی زرهی عربستان را منهدم و شماری از نظامیان عربستانی را کشته و تعدادی را نیز به اسارت بگیرند.

یک منبع نظامی یمنی در صعده در این باره، گفت: یگان های ارتش و کمیته های مردمی در درگیری با نظامیان عربستانی و اجرای عملیات ویژه در چند منطقه جیزان توانستند کنترل روستای «قمر»، «الظهیره» و «غرب دار» در «الخوبه» را به دست گرفته و در این عملیات شماری از نظامیان عربستانی را کشته و تعدادی را نیز به اسارت بگیرند و در این عملیات یک تانک و سه خودروی زرهی عربستان منهدم شد.

این منبع تاکید کرد سه تن از نظامیان عربستانی در عملیات دیگر ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن علیه مرکز نظامی جلاح در جیزان کشته و دو تانک و دو خودروی نظامی عربستان در عملیات پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب مرکز نظامی دار النصر منهدم شد، به طوری که ارتش عربستان مجبور به عقب نشینی از این منطقه شد.

این منبع افزود: همچنین یگان هایی از ارتش و کمیته های مردمی یمن با اجرای عملیات ویژه دیگری در مناطق مختلف الخوبه یک تانک آبرامز و ۵ تانک برادلی و دو خودروی هامر را منهدم کردند.

این منبع ادامه داد: پس از حمله یگان های ارتش و کمیته های مردمی یمن به مناطق مختلف الخوبه و به دست گرفتن کنترل آن، حالت وحشت و شکست بر ارتش عربستان حاکم شده است.

این منبع نظامی تاکید کرد که در محورهای مختلف عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان عربستانی و حامیان آنها همچنان ادامه خواهد داشت و شکست سختی در انتظار نظامیان عربستان خواهد بود.

عربستان با ائتلاف ۹ کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم حمل سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟