نیروهای دولتی سوریه در حال پاکسازی کامل حومه دمشق

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 42460

آخرین پایگاه ترویست های داعش در نزدیکی دمشق به تصرف نیروهای دولتی سوریه درآمد. هم اکنون گزارش می شود که نیروهای دولتی سوریه کنترل کامل بر حومه دمشق را در دست دارند و در حال پاکسازی منطقه از وجود تروریست های داعش است.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یک گروه ناظر بر جنگ سوریه گزارش داد که گروه داعش از آخرین پایگاهش در حوالی دمشق خارج می‌شود.

از سویی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داده است؛ ارتش سوریه از تاکتیک های جنگی برای پاکسازی مناطق باقیمانده تحت اشغال داعش بهره می برد و استحکامات و تونلهای آنها را زیر آتش گرفته است.

نیروهای ارتش سوریه از آپارتمانی به آپارتمان دیگر و از ساختمانی به ساختمان دیگر داعشی ها را تحت تعقیب قرار داده است و آنها را در منطقه ای که ساختمانهای بلند دارد به محاصره درآورده است و تروریست ها تلاش می کنند که با تک تیراندازهای خود و سنگر گرفتن در ساختمانهای مسکونی و تونل ها و ساختمان های بلند علیه ارتش سوریه تحرکی انجام دهند اما جانفشانی ارتش سوریه و تجربه بالای آنها همه تحرکات را ناکام گذاشته است و ارتش سوریه در آستانه پاکسازی الحجر الاسود از لوث تروریست ها و اعلام غوطه غربی به عنوان منطقه کاملا امن است.

اعضای داعش در یرموک، اردوگاه پناهندگان فلسطینی در سوریه کنترل منطقه‌ای کوچک را در اختیار گرفته بودند. داعش بر سر کنترل این اردوگاه با گروه‌های فلسطینی و نیز دیگر جهادی‌ها مدت‌ها جنگید. این درگیری‌ها به تخلیه هزاران پناهنده فلسطینی از آنجا انجامید.

اردوگاه یرموک یک اردوگاه غیررسمی آوارگان فلسطینی است که ۱۹۵۷ تأسیس شد و کنترل آن در اختیار جبهه خلق برای آزادی فلسطین قرار گرفت.

داعش سال گذشته در سوریه با سقوط رقه،‌ پایتخت خلافت خودخوانده‌اش به دست ائتلافی به رهبری کردها که تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی قرار دارد، شکست خورد.

با خروج داعش از یرموک، دولت دمشق کنترل کامل بر حومه پایتخت را در دست می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟