نگرانی سازمان ملل از بدتر شدن وضعیت انسانی در اوکراین

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 142069

سازمان ملل از بدتر وضعیت وضعیت انسانی در اوکراین ابراز نگرانی کرده است.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس به ارزیابی وضعیت انسانی در اوکراین پس از تخریب سد کاخوفکا پرداخته و اعلام کرد: وضعیت انسانی در اوکراین در مقایسه با قبل از ویرانی سد خیلی بدتر است.

مارتین گریفیتس ضمن اشاره به اینکه پس از تخریب سد کاخوفکا ۷۰۰ هزار نفر دیگر نیازمند به آب آشامیدنی هستند به تاثیرات مخرب سیلاب‌ها در منطقه‌ای که به سبد نان جهان معروف است، تاکید کرده و هشدار داد این وضعیت به‌شکل غیرقابل اجتناب موجب کاهش صادرات غلات، افزایش مواد غذایی در سرتاسر جهان و کم شدن غذای میلیون‌ها فقیر در جهان خواهد شد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری ضمن اشاره به دسترسی سازمان ملل متحد به ۳۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده تحت کنترل اوکراین و همکاری این سازمان با نیروهای کمک‌رسان اوکراین گفت: روسیه تاکنون به دسترسی به آسیب‌دیدگان از سیلاب‌ها در مناطق تحت کنترل خود را نداده است.

مارتین گریفیتس ضمن یادآوری اینکه زمین‌های کشاورزی مهم نیز زیر آب مانده‌اند افزود: مین‌های زمینی که به‌دلیل جنگ جاگذاری شده‌اند، در نتیجه حمل با سیلاب‌ها می‌توانند بویژه کودکان و سالمندان را تهدید کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟