نگرانی بعضی از اعضای مجلس نمایندگان از فرمان رئیس جمهور برای اصلاحات در نهادهای نظامی

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 30654

بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه رئیس جمهور غنی قصد دارد طی یک فرمان بیش از 60 هزار نظامی از نیروهای مسلح کشور را باز نشسته نماید، این خبر واکنش های زیادی را در پی داشته است،

بسیاری از اعضای مجلس این فرمان را فاجعه بار می دانند.

کبری مصطفوی عضو مجلس نمایندگان به خبرگزاری اطلس گفت که این تصمیم رئیس جمهور بخش زیادی از نیروهای با تجربه دفاعی را در شرایطی سخت از صحنه حنگ با شورشیان مسلح دور خواهد کرد.

داکتر سید علی کاظمی نماینده مردم کابل درپارلمان هم با انتقاد شدید از این طرح، آن را بر خلاف منافع ملی دانسته و ضررهای اجرای آن را بیش از نفع آن عنوان کرده است.

آقای کاظمی تاکید می کند که جایگزین کردن حدود شصت هزار نظامی در یک برهه زمانی کوتاه، بسیار هزینه بر بوده و مشکلات فراوانی را برای ارگان های دفاعی کشور ایجاد می کند.

این در حالی است که برخی نمایندگان، این طرح را مقدمه یک تصفیه قومی در ارگان های نظامی و دفاعی می دانند.

اقای مهدی نماینده مردم پلخمری در پارلمان می گوید که بیم آن می رود که تیم ارگ در اجرای این طرح، افراد خاصی را از مدیریت نیروهای امنیتی کشور خارج نماید و به این بهانه، دست به یک تصفیه بزرگ در میان نظامیان بزند.

پیش از این نیز شایعه هایی در رسانه ها مبنی بر تصمیم رئیس جمهور در خصوص راه اندازی یک تصفیه بزرگ در نهادهای نظامی کشور منتشر شده بود.

نظرات(۲ دیدگاه)

  1. (۳۰ میزان ۱۳۹۶)

    That’s good. Can I get the contact person to join and get more information?

  2. (۳۱ جوزا ۱۴۰۰)

    Excellent article. Thankyou!
    Visit Us

نظر شما چیست؟