نماینده هلمند: دولت فقط بر بازار لشکرگاه حاکمیت دارد/ بیش از 90 درصد اراضی ولایت هلمند تحت کنترول طالبان است

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18953

هاشم الکوزی رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت داخلی سنا و نماینده مردم هلمند در این مجلس، اظهارات وزارت دفاع مبنی بر سرکوب مخالفین مسلح را در این ولایت رد می‎کند و می گوید؛ 94 درصد اراضی ولایت هلمند تحت کنترول طالبان است و دولت فقط بر تعدادی از محدوده ی بازار هلمند حاکمیت دارد.

الکوزی به رادیو آزادی گفته است بخش زیاد هلمند هنوز در دست طالبان مسلح است و روز به روز ساحه نفوذ این گروه در این ولایت بیشتر می‎شود، نیروهای امنیتی افغان به حالت دفاعی اتکا دارند.

رئیس این کمیسیون و نماینده مردم هلمند، ادعای وزارت دفاع مبنی بر عقب راندن مخالفین مسلح را در این ولایت رد می‎کند.

هاشم الکوزی گفته است که وضعیت امنیتی در هلمند مثل گذشته است و حکومت تنها در مرکز و برخی مناطق دیگر این ولایت کنترول دارد.

او افزود: “من تمامی ادعاهای آنان را رد می‎کنم در یک ولایت هم پیشرفت نداشته‎اند در هلمند نیز هیچ پیشرفتی دیده نشده‎است، تمامی این حرف‎ها فقط روی کاغذ اند، نود چهار درصد اراضی ولایت هلمند تحت کنترول طالبان است و دولت فقط بر چهار در صد که آن هم دکان‎ها در شهر لشکرگاه است حاکمیت دارد، در آنجا هم حوزه چهارم کاملا بدست طالبان قرار دارد.”

الکوزی مسئوولین امنیتی در ولایت هلمند را به فساد متهم کرده می‎گوید که آنان هیچ طرحی برای پایان جنگ در این ولایت ندارند.

بر اساس گزارش‎های اخیر از هلمند، ولسوالی‎های دیشو و باغران از ده سال به این سو و ولسوالی‎های خانشین، ناوه، موسی قلعه و نوزاد در این اواخر به دست مخالفان مسلح افتاده است.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند هرچند نام مناطق را که به دست مخالفان مسلح سقوط کرده نمی‎گیرد اما می‎گوید که این مناطق در نتیجه حملات گروپی گروه های مسلح دولت سقوط داده شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟