نماینده مجلس: افزایش سربازان آمریکایی برای فشار بر طالبان برای صلح بی نتیجه است

  • انتشار: ۱۳ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 39061

یک نماینده مجلس در واکنش به ورود سربازان آمریکایی به افغانستان می گوید که اگر آنها برای فشار بیشتر بر گروه طالبان برای گفت وگوی صلح حضور یافتند، این کار ناممکن است.

صالح محمد سلجوقی نماینده هرات در مجلس گفت که نظامیان بیشتر آمریکایی برای فشار بر طالبان برای حاضر شدن به گفت وگوهای صلح وارد افغانستان شده اند که این کار نتیجه ای نخواهد داشت.

وی افزود: در 17 سال گذشته شماری زیادی از نظامیان خارجی در افغانستان حضور داشتند اما تاکنون به صلح دست نیافته ایم و تأمین صلح باید به خواست مردم و از داخل این کشور صورت گیرد.

سلجوقی تأکید کرد که صلح و تامین امنیت کار ملت افغانستان است و باید مردم برای تأمین آن دست بکار شوند.

این در حالیست که دو روز قبل وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که یک گروه از نیروهای تازه نفس را به افغانستان اعزام کرده که هدف آن جنگ با طالبان و متقاعد کردن این گروه به صلح میباشد.

شمار این سربازان که به افغانستان اعزام شده‌اند، اعلام نشده ولی قبلا جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته بود که شمار این نیروها هزار نفر است. با اعزام این سربازان شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به بیش از ۱۵ هزار نفر می‌رسد.

 

با اعلام راهبرد جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سرکوب گروه طالبان و سایر گروه‌های شورشی در دستور کار قرار گرفته است و در ماه های گذشته چندین پایگاه طالبان در نقاط مختلف افغانستان هدف حملات هوایی نیروهای خارجی قرار گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟