انتخابات ریاست جمهوری در صورت عدم توافق صلح با طالبان نیز برگزار میشود

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2دسته بندی نشدهسیاست
  • شناسه مطلب: 65687

عادله راز، نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل می گوید انتخابات ریاست جمهوری حتی در صورت عدم توافق صلح با طالبان نیز برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: برگزاری انتخابات به عنوان تعیین و تثبیت کننده نظام و حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای دو دهه گذشته در افغانستان، موضوع مهم و اساسی است.

به بیان وی اگر طالبان به این فکرند که نظام طالبانی ۱۸ سال پیش را در افغانستان حاکم کنند، باید بدانند که دیگر این مفکوره و چنین ساختار نظام برای مردم افغانستان قابل پذیرش نیست.

عادله راز به صدای آمریکا گفت: حکومت افغانستان با رهایی زندانیان طالبان، اراده و تعهد خود را به صلح نشان داد و اکنون طالبان نیز باید تنها به گفتگو در این روند بسنده نکرده و با کاهش خشونت و آمادگی برای مذاکرات رودر رو با حکومت، تعهد عملی خود را به صلح نشان دهد.

نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل تاکید کرد: حکومت افغانستان نیز بر تحقق همزمان چهار موضوع مورد بحث میان طالبان و آمریکا هم نظر است، اما تاکید دارد که روی هر چهار مورد باید همزمان توافق شود و عدم توافق حتی روی یکی از این موارد، به مفهوم عدم توافق روی هر چهار مورد است.

وی اضافه کرد: آنگونه که طالبان به خروج نیروهای بین المللی از افغانستان پافشاری دارند، حکومت افغانستان نیز می‌خواهد قوای خارجی در چارچوب یک جدول زمانی مشخص از کشور بیرون شوند.

نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل  افزود: دولت افغانستان انتخابی است و اگر طالبان نمی‌خواهند که با حکومت مذاکره کنند، به این مفهوم است که نمی‌خواهند با مردم مذاکره کنند.

گفتنی است، مقامات افغانستان و آمریکا اخیرا ابراز امیدواری کرده اند که توافق ابتدایی با طالبان تا اول سپتامبر سال جاری نهایی شود. از سوی دیگر، قرار است انتخابات ریاست جمهوری نیز در تاریخ ۲۸ سپتامبر ( ۶ میزان) برگزار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟