نظامیان انصارالله چندین پایگاه نظامی سعودی را تصرف کردند

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 6449
ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور، پایگاه نظامی سعودی المخروق در شهر نجران در جنوب عربستان را به تصرف درآوردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، نیروهای یمنی همچنین پس از احاطه بر پایگاه نظامی اللبنات در شهر جوف، مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفتند و پرچم یمن را در این پایگاه به اهتزار درآوردند.

ارتش یمن اداره پلیس عربستان در ظهران در جنوب عربستان را هم گلوله باران کرد و اردوگاه نظامی الحمامه را با موشکهای گراد هدف قرار داد. همچنین یک نفربر سعودی که می خواست در نزدیکی کوهستان تویلق مستقر شود، به آتش کشیده شد.

به نوشته یمنی پرس، نیروهای ارتش و کمیته های مردی پس از درگیری شدید با شبه نظامیان عبد ربه منصور هادی و عناصر القاعده (مورد حمایت متجاوزین سعودی) در منطقه دار سعد، به سمت شهر الانشاءات پیشروی کردند.

تارنمای المرصد به نقل از یک مقام نظامی خاطرنشان کرد: ارتش و نیروهای مردمی یمن همچنین در شهر المنصوره پیشروی کردند و بسیاری از مواضع نظامی شبه نظامیان عبدربه منصور هادی و القاعده در منطقه البریقه را به تصرف خود درآوردند.

به گفته وی، نیروهای توپخانه انبار تسلیحات در منطقه خور عمیره را هدف قرار داده و آن را به آتش کشیدند.

مقام یاد شده تاکید کرد: ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین شبه نظامیان عبدربه منصور هادی و القاعده در خور عمیره را با توپخانه مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن ده ها تن از عناصر تروریست کشته و زخمی شدند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین پس از در اختیار گرفتن اردوگاه اللبنات (متعلق به القاعده) در منطقه الجوف، مهمات و تجهیزات نظامی سنگین را به تصرف خود درآوردند.

در میان تسلیحات به غنیمنت گرفته شده می توان به تانکها و توپ های ضد هوایی و تسلیحات سبک و نیمه سنگین پیشرفته سعودی از جمله کلاشینکوف نوع گیتری اشاره کرد.

علاوه بر آن دهها هزار قطعه سلاح سبک و نیمه سنگین توسط ارتش و کمیته های مردمی به همراه صدها خودرو شاص اهدایی رژیم سعودی به غنیمت گرفته شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟