نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قتل فرخنده برگزار شد

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 4920

49 متهم به قتل فرخنده امروز در نخستین جلسه دادگاه حاضر شدند و دادستان اتهامات انها را به شکل انفرادی به دادگاه به خوانش گرفت.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، دادستان با خواندن پرونده هر یک متهمان، گفت که جرم آنها ضرب و شتم، قتل و آتش زدن فرخنده است.

متهم ردیف اول این پرونده خادم مسجد شاه دو شمشیره اعلام شده او متهم است که با وارد کردن اتهام اتش زدن قران به فرخنده، مردم را به قتل او تحریک کرده است.

شماری از ماموران پولیس نیز به اتهام غفلت وظیفوی و عدم استفاده از صلاحت وظیفه در دادگاه حاضر شدند.

در جریان خواندن پرونده از سوی دادستان، چندین متهم اعتراض کردند اما قاضی دادگاه گفت که وقت کافی برای دفاع برای انها داده خواهد شد.

برخی متهمان در دادگاه به جرم شان اعتراف کردند از جمله یک متهم گفت که او سنگ بزرگی را برداشته و به سر فرخنده کوبیده است.

جلسه امروز دادگاه، پس از خواندن پرونده جرمی ده متهم متوقف و ادامه جلسه برای فردا موکول شد، قاضی دادگاه اعلام کرد که به دلیل طولانی شدن جلسه و رفع خستگی حاضران ادامه جلسه فردا از سر گرفته می شود.

روز دوشنبه هفت ثور، دادستانی کل کشور پرونده متهمان قتل فرخنده را به دادگاه عالی فرستاد، بصیر عزیزی سخنگوی دادستانی گفته بود که هژده دادستان روی پرونده‌ ها کار کرده و تمامی موارد را به گونه دقیق بررسی و پیگیری کرده‌اند.

پیشتر، قاضی صفی الله مجددی، رییس عمومی دادگاه ابتدایی حوزه سوم شهر کابل گفته بود که در جریان دادگاه بررسی قتل پرونده فرخنده عدالت به گونه “واقعی” تامین خواهد شد.

آقای مجددی گفته است، هویت متهمان به قتل که در حاشیه قرار گرفته اند را نیز افشا خواهد کرد.

او افزود، دادستان موظف براساس برخی مصلحت ها در مورد بعضی اشخاص که به گونه ای در قتل فرخنده دخیل بوند، صورت دعوا درج نکرده است.

قتل فرخنده واکنش های تندی را در داخل و خارج کشور بدنبال داشت و این حادثه موجی از اعتراض ها را علیه کسانیکه تعویذ می نویسند و کار و بار شان سحر و جادو بود، در پی داشت.

دولت افغانستان اعلام کرده است که بساط تمامی تعویذ نویسان باید از کشور برداشته شود و کسانیکه مجاوران مساجد و زیارتگاه ها هستند باید مجوز فعالیت داشته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟