نبیل: اگر مبادله زندانیان طالبان به آغاز مذاکرات منتهی شود پذیرفتنی است

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 70629

«رحمت‌الله نبیل»، رییس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با بیان این که رهایی زندانیان طالبان را خطرناک می‌داند، تاکید میکند اگر این کار سبب آغاز گفتگوهای صلح شود، می‌شود پذیرفت.

انس حقانی و سه فرماندۀ مهم دیگر طالبان در میان هشتاد عضو این گروه هستند که خواسته شده‌است در برابر رهایی دو استاد دانشگاۀ امریکایی – افغانستان، مبادله شوند.

نبیل دراین باره اظهار داشت: «من در اصل، مخالف این تبادله هستم؛ چون این باعث تشویق گروگان گیری‌ها می‌شود، اما اگر این تبادله یک قدمی باشد برای صلح – اگرچه که در اصل مخالف این کار هستم – اما بخاطر صلح می‌شود که صورت بگیرد.»

در همین حال منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که تا اکنون امریکا و طالبان دربارۀ آن اعضای گروۀ طالبان که قرار است با دو استاد دانشگاۀ امریکایی مبادله شوند به یک توافق نهایی نرسیده‌اند.

همچنین صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری نیز می‌گوید که حکومت افغانستان دربارۀ مبادله این زندانیان بربنیاد منافع ملی کشور اقدام خواهد کرد: «حکومت در قسمت رهایی زندانیان سیاست خود را دارد و قتی که ضرورت باشد براساس حفظ منافع کشور، آن اقدامات بعدی است که حکومت چه نوع برخورد می‌کند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟