مورنینگ پست: هند با بندر چابهار، آزمایشی سخت را در برابر چین قرار داده است

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 37336

رونامه مورنینگ پست در گزارشی نوشته است که هند با توسعه بندر چابهار، می خواهد تا بدون نیاز به پاکستان به بازارهای افغانستان راه پیدا کند و همین موضوع باعث شده است که چین در آزمایشی در برابر هند قرار گیرد.

به گزارش روزنامه هنگ کنگی مورنینگ پست دسترسی هند به چابهار به این کشور امکان می دهد تا بدون نیاز به پاکستان به بازار افغانستان و اروپا راه پیدا کند و همین می تواند آزمایشی سخت برای چین باشد.

این گزارش خاطر نشان می کند هند به عنوان یک رقیب بر سر راه چین ایستاده است و چابهار به این کشور امکان می دهد تا توان بیشتری برای طرح های اقتصادی بزرگ در کشورهای مختلف داشته باشد.

بندر چابهار ایران به نوشته این روزنامه در 90 کیلومتری بندر گوادر پاکستان قرار دارد که چین آن را توسعه می دهد روز شنبه هند این بندر را از ایران اجاره کرد.

مورنینگ پست می نویسد گوادر برای چین اهمیت زیادی دارد و محور طرح های زیربنایی این کشور است آمریکا مدعی شده است که پس از جیبوتی، گوادر دومین پایگاه نظامی چین در خارج از کشور خواهد بود.

روزنامه می نویسد که چین بندر گوادر را برای 40 سال اجاره کرده است و به دنبال برقراری ارتباط میان این بندر با سین کیانگ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟