مهاجرین افغان‌ نباید،جوابگوی جرائم چند نفر از هموطنان خود در اروپا باشند

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 47319

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت که مهاجران افغان نباید جوابگوی جرائم چند نفر از هموطنان خود در اروپا باشند.
به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از یورو نیوز، «فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد طی یک نشست مطبوعاتی با اشاره به جرائم اخیر مرتکب شده توسط چند افغان در فرانسه و آلمان گفت: کشورهای اروپایی نباید در رد کردن تقاضای پناهندگی اتباع افغانستانی عجله کنند و آن‌ها را به کشور نا امن‌ شان بازگردانند.

وی تاکید کرد پناهجویان افغان نباید جوابگوی جرائم چند نفر از هموطنان خود در اروپا باشند.

چند روز پیش دو تبعه افغانستان در آلمان به اتهام مشارکت در قتل یک جوان ۲۲ ساله آلمانی دستگیر شدند.

یک مرد افغان نیز روز یکشنبه در پاریس با چاقو ۷ نفر را زخمی کرد و دستگیر شد.

گراندی تصریح کرد که بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان علیرغم بمب‌گذاری‌ها و حملات طالبان مسئله بسیار پیچیده‌ای در اروپا است.

این مقام بلند پایه که در یک نشست مطبوعاتی پس از بازگشت از سفری رسمی به افغانستان صحبت می‌کرد، گفت: فشار زیادی بر روی اتباع افغانستان برای بازگشت به کشورشان وجود دارد.

ما توصیه می‌کنیم که تصمیم‌گیری برای فرآیند بازگشت با احتیاط صورت گیرد چرا که شرایط از لحاظ امنیتی در افغانستان رو به وخامت است.

بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از دو و نیم میلیون پناهجوی افغان در ایران و پاکستان زندگی می‌کنند.

از آغاز سال جاری ۱۲ هزار نفر از این پناهجویان به افغانستان بازگردانده شده‌اند. تعداد پناهجویانی که سال گذشته به افغانستان بازگشتند به ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر می رسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟