مهاجرین افغانستانی دارای کارت آمایش ویزای رایگان برای زیارت اربعین دریافت می‌کنند

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 2
  • شناسه مطلب: 69762

«عبدالقیوم سلیمانی» وزیر مختار و معاون سفیر افغانستان در تهران با «سلیمان خالد عبدالحمید» مشاور و سرپرست سفارت عراق در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

هدف از این ملاقات معارفه و دوستانه، تعمیق روابط دو کشور و طرح مسائل مهاجرین بود.

در این دیدار سلیمانی، شکست گروه‌های تروریستی در عراق را موجب خرسندی ملت افغانستان دانست و گفت که وضعیت رو به بهبود عراق رصد می‌شود و بازگشایی سفارت عراق در کابل را برای ارائه خدمات به افغان‌ها سودمند دانست.

وی با قدردانی از ارائه خدمات برادرانه مقامات عراقی نسبت به زائران افغانستانی جهت تشرف به زیارت‌های عتبات عالیات، خواهان صدور ویزا برای مهاجران دارای اقامت کمتر از 3 ماه و همچنین صدور ویزای رایگان برای مهاجران افغانستانی دارای پاسپورت الکترونیکی مقیم ایران شد.

«خالد عبدالحمید»، مشاور و سرپرست سفارت عراق نیز در این دیدار گفت که ملت افغانستان برادر عراق است و امیدواریم سطح همکاری‌ها تقویت یافته و عالی باشد.

وی افزود که دو ملت برادر عراق و افغانستان هردو قربانی تروریسم هستند و دولت عراق آرزوی پیروزی افغانستان در برابر گروه‌های تروریستی را دارد.

سرپرست سفارت عراق همچنین تاکید کرد که درخواست معاون سفیر افغانستان برای باز گشایی سفارت عراق در کابل را به کشور متبوع خود ارجاع خواهد داد.

وی در خصوص تشرف زائران افغانستانی به عتبات آن کشور نیز افزود که عراق طی یک یادداشت تفاهم با وزارت کشور ایران، به افغان‌های مهاجر در ایران که دارای کارت آمایش و یا پاسپورت‌های دست‌نویس معتبر هستند، ویزای رایگان قائل شده و صرفا در دفترچه آنها خروج و مراجعت مهر و ثبت می‌شود.

عبدالحمید همچنین گفت که افرادی که دارای پاسپورت اقامت‌دار الکترونیکی هستند مبلغ 50 دلار جهت دریافت ویزا خواهند پرداخت و درخواست آنها جهت رایگان شدن این ویزا را به بغداد انعکاس خواهد داد و افغانستان را از این موضوع آگاه خواهد کرد.

وی ادامه داد که مطابق دستور مقام سفارت عراق، به متقاضیانی که مدت اعتبار اقامتشان کمتر از سه ماه بود ویزا صادر نمی‌شد اما با توجه به درخواست افغانستان تلاش خواهد شد تا مساعدت لازم انجام شود.

خالدعبدالحمید دلیل برخی محدودیت‌ها برای اجازه ورود به عراق را ملاحظات امنیتی برای این جمعیت چند میلیونی دانست و ابراز امیدواری کرد که زائرین محترم نیز این امر را درک کنند.

راجح سرکنسول عراق نیز در این ملاقات گفت که طلاب حوزه دینی مقیم یا غیر مقیم در ایران نیز می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از دفتر آیت الله العظمی سیستانی به سفارت، ویزای اربعین را دریافت نمایند.

در پایان سلیمانی بار دیگر از ارائه خدمات مقامات سفارت عراق در تهران قدردانی کرد و طرفین تمایل مجدد خود را به تقویت و تعمیق روابط حسنه دو کشور  ابراز داشتند.

در این دیدار «سید ابراهیم حجازی»، رایزن سفارت افغانستان در امور مهاجرین نیز حضور داشتند.

منبع: فارس

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟