منبع حکومتی: رئیس جمهور قصد دارد به هر صورت ممکن بزودی والی جدید بلخ را معرفی کند

  • انتشار: ۱۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35050

یک منبع نزدیک به حکومت می گوید که رئیس جمهور قصد دارد به زودی والی جدید ولایت بلخ را معرفی کند. روز گذشته عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت گفت فقط در صورتی از مقام بلخ کنار خواهد رفت که ارگ با حزب جمعیت به توافق برسد.

یک منبع در حکومت وحدت ملى مى گويد که والى جديد بلخ، در هر صورت معرفى خواهد شد. محمد اشرف غنى رييس جمهور کشور، چند روز قبل استفعاى عطا محمد نور را که چند ماه قبل سپرده بود، منظور کرد و انجنير داوود را به حيث والى جديد بلخ معرفى نمود.

یک منبع حکومتی گفته است که والی جدید بلخ به زودی به مقام این ولایت به صورت رسمی معرفی می شود.

این منبع در پیوند به منظوری استعفای عطا محمد نور می گوید “هیچ کسی فراتر از قانون نیست و از نظر قانون آقای نور والی بلخ نیست و از همین رو نمی تواند به سمت والی بلخ وظیفه اجرا کند.”

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت روز گذشته (شنبه) با حضور در دفتر ولایت بلخ یک‌بار دیگر تاکید کرد که از مقام والی بلخ کنار نخواهد رفت، او گفته است در صورتی که رئیس جمهور با حزب جمعیت به نتیجه نرسد، تا پایان حکومت وحدت ملی به عنوان والی در ولایت بلخ خواهد ماند.

آقای نور در گفت‌وگو با شماری از مقام‌های حکومت محلی بلخ از افرادی که از او حمایت کرده‌اند، تشکر کرد و گفت بخش عمده‌ی مسئولین امنیتی در شمال کشور از او حمایت می‌کنند.

عطا محمد نور علاوه کرد که دوستان بین‌المللی از حکومت و حزب جمعیت اسلامی خواسته‌اند که از خشونت کار نگیرند. او همچنین گفت که وزیر دفاع به فرمانده قول اردو دستور احضارات را صادر کرده بود و فرمانده قول اردو نیز شماری نیرو از بغلان خواسته بود.

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید استعفای عطا محمد نور پذیرفته شده و انجنیر داوود والی جدید بلخ است. آقای نور اما می‌گوید استعفای‌اش به دلیل عملی‌ نشدن خواسته‌هایش منتفی است.

آقای نور در این نشست، هشدار داد که اگر رییس جمهور برای ماندن و یا رفتن او از سمت ولایت بلخ، با جمعیت اسلامی به نتیجه یی نرسد، او تا آخر عمر حکومت وحدت ملی به عنوان والی بلخ به کارش ادامه خواهد داد.

این در حالی‌ست که حدود دوهفتۀ قبل حکومت استعفای عطامحمد نور، والی بلخ را تایید کرد که باعث جنجال‌های بزرگ سیاسی در کشور شده و والی برکنار شده آن ولایت در حال حاضر نیز در مقام ولایت وظیفه انجام می‌دهد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟