منابع: نشست قطر با کندی ولی خوب ادامه دارد

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 54526

به گفته منابع آگاه، نشست قطر با کندی ولی در مسیر درست ادامه دارد و امیدواری برای رسیدن به یک نتیجه مثبت بیشتر است.

مذاکرات صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان که از سه هفته پیش (26 فبروری) آغاز شد، امروز یکشنبه (19 حوت) نیز ادامه دارد و دو طرف امیدوار اند که در این نشست به یک توافقی در مورد صلح افغانستان دست یابند.
خروج نیروهای خارجی، عدم استفاده از خاک افغانستان علیه امریکا، آغاز نشست مستقیم میان حکومت و طالبان و برقراری آتش بس از موضوعات مورد بحث در این نشست اعلام شده؛ اما جزئیات بیشتر در زمینه داده نشده است، با این حال دو طرف امیدوارند که در این دور مذاکرات به یک نتیجه برسند.
روز گذشته نیز مذاکره میان نمایندگان امریکا و طالبان تا ناوقت روز ادامه داشته ولی از جزئیات آن چیزی گفته نشد.
به نقل از جمهور؛ یک منبع که از ذکر نامش خود داری کرده گفته که روز گذشته ملاعبدالغنی برادر دوبار در نزدیکی محل برگزاری نشست هنگامی دیده شده که از سوی ماموران امنیتی قطر همراهی می‌شد.
این منبع افزوده که هیات امریکا امیدوار است که با حضور نمایندگان با صلاحیت طالبان در این دور بتوانند به یک توافقی دست یابند.
به گفته این منبع، نمایندگان طالبان نیز تلاش دارند که این دور مذاکرات تا حدی به نتیجه مثبت منتج شود تا گام‌های بعدی صلح این گروه با امریکا زیر سوال نرود.
منابع افزوده اند که دو طرف تعهد کرده اند که جزئیات این مذاکرات پیش از توافق جامع به بیرون درز نکند تا مشکلاتی در این روند ایجاد نگردد و به همین خاطر از هرگونه معلومات در زمینه خود داری می‌کنند.
همچنین گفته می شود، در این مرحله مذاکرات، روی برخی موضوعات تصمیم گرفته خواهد شد و برخی موضوعات دیگر به دور بعدی (دور ششم) مذاکرات باقی خواهند ماند.



نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟