ممنوعیت ورود برزیلی‌ها به آمریکا

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86673

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد ممنوعیت ورود مسافران از برزیل به آمریکا که پیش‌تر قرار بود از ۲۹ مه اجرایی شود دو روز زودتر و از فردا آغاز می‌شود.

بنا بر اعلام کاخ سفید، این ممنوعیت از فردا ۲۷ مه به اجرا گذاشته خواهد شد. محدودیت‌های ورود شامل حال شهروندان آمریکایی، اعضای خانواده آنها، خارجیان دارای اقامت دائم آمریکا و همچنین دیپلمات‌ها نخواهد شد. با این حال هنوز اعلام نشده است که تا چه زمانی این ممنوعیت پا بر جا خواهد بود.

روز گذشته، «مک انانی» سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد: «شهروندان خارجی تا ۱۴ روز پس از خروج از برزیل نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند.»

بنا به گفته این سخنگو، ممنوعیت‌های اعلام شده شامل مبادله کالای تجاری بین دو کشور نمی‌شود.

«لیپی مارتینس» مشاور رئیس جمهور برزیل در امور بین‌المللی، در واکنش به محدویت سفر از این کشور به آمریکا گفت: «این تصمیم کاخ سفید طبیعی است و نشانه دشمنی آمریکا با برزیل نیست.»

گفتنی است، برزیل پس از آمریکا در رده دوم از نظر آلودگی به ویروس کرونا قرار دارد و این در حالیست که میزان شیوع این بیماری در این کشور به سرعت در حال افزایش است. براساس آمار رسمی اعلام شده تاکنون بیش از ۳۷۶ هزار نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۳ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟