«مقتدی صدر» در بیانیه ضد آمریکایی اش چه گفت؟

  • انتشار: ۸ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 55396
مقتدی صدر

 دفتر مقتدی صدر با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که ترامپ تلاش دارد منطقه را از طریق ترسیم نقشه جدید برای آن در عمل انجام شده قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، در این بیانیه آمده است: قدرت استعمار و استکبار جهانی پس از اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، دست به اقدام تازه‌ای زده و حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه را به رسمیت شناخته است.

او هدف از این اقدام را تلاش برای ترسیم نقشه جدیدی در خاورمیانه دانست و گفت ترامپ می‌خواهد منطقه را در عمل انجام شده قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری «الإباء» عراق، در ادامه این بیانیه آمده است: رهبر جریان صدر این گونه اقدامات را که با قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های جهانی تناقض دارد محکوم می‌کند و از همگان می‌خواهد در راستای احقاق حق و یاری مردم مظلوم مقابل آن بایستند.

پس از شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه از سوی ترامپ در روز دوشنبه گذشته، تا کنون هیچ کشوری در تأیید آن اقدام نکرده و کشورهای غربی نیز این اقدام را خلاف حقوق بین‌الملل دانسته‌اند. فرانسه نیز خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت در این خصوص شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟