مقام‌ها در لوگر از حضور مردم در مرکزهای ثبت‌نام خوش‌بین هستند

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 41068

نورخان اسحق‌زی، والی لوگر، از باشنده‌گان این ولایت می‌خواهد که برای شرکت در انتخابات‌های پیش‌رو، خودشان را ثبت‌نام کنند.

آقای اسحق‌زی، در یک گردهمایی در میان بزرگان اقوام در شهر پل علم، مرکز این ولایت، از شرکت‌کننده‌گان این گردهم‌آیی می‌خواهد که در آگاهی‌دهی عامه دربارۀ انتخابات، با آنان همکار باشند.

او در این گردهم‌آیی می‌افزاید که روند ثبت‌نام‌های رای‌دهنده‌گان در روزهای نخست کم‌رنگ بوده‌است، اما اکنون این روند با سرعت پیش می‌رود.

او، در این باره می‌گوید: «روند ثبت‌نام‌های رای‌دهنده‌گان در لوگر نسبت به روزهای اول بیشتر شده‌است و ما می‌کوشیم که مردم را تشویق نماییم تا خودشان را ثبت‌نام کنند و من از مردم می‌خواهم که به مرکزهای رای‌دهی بروند و خودشان را برای شرکت در انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام کنند.»

بزرگان اقوام که در این گردهمایی شرکت کرده‌اند، می‌گویند که نشانه‌زدن در شناس‌نامه‌ها از عمده‌ترین چالش در برابر مردم به‌شمار می‌رود.

عاشق‌الله اخلاص‌یار، بزرگ قوم، گفت: «با همه‌ای مشکلاتی‌که سد را مردم است، مردم علاقه‌مند شرکت در انتخابات استند و می‌خواهند که به‌گونۀ گروهی به مرکزهای ثبت‌نام‌های رای‌دهنده‌گان بروند و خودشان را ثبت‌نام کنند.»

ازسویی دیگر، فرمانده پولیس لوگر، به لوگریان اطمینان می‌دهد که امنیت مرکزهای ثبت‌نام‌های رای‌دهنده‌گان را تأمین خواهد کرد.

عصت‌الله علی‌زی، فرمانده پولیس لوگر، در این باره گفت: «من برای مردم اطمینان می‌دهم که نیروهای دولتی امنیت خودشان و مرکزهای ثبت‌نام‌های رای‌دهنده‌گان را گرفته‌اند. مردم بدون هراس به مرکزهای رای‌دهنده‌گان بروند.»

این در حالی است که آمارهای دفتر ساحه‌یی کمسیون مستقل انتخابات لوگر، نشان می‌دهند که ازمیان ۲۰ مرکز ثبت‌نام‌های رای‌دهنده‌گان، هفت مرکز آن به‌علت تهدیدهای امنیتی بسته هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟