معرفی گیف های کاربردی و جذاب برای استوری اینستاگرام

  • انتشار: ۲ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 101815

اینستاگرام در ورژن های جدیدش امکان ارسال گیف یا همان تصاویر متحرک را برای کاربران خود فراهم کرده است. شما به عنوان کاربر این شبکه اجتماعی با استفاده از این آپدیت جدید می توانید روی استوری های خود گیف های متحرک قرار دهید.

گیف های کاربردی و جذاب اینستا را به استوری تان اضافه کنید
گیف های کاربردی و جذاب اینستا را به استوری تان اضافه کنید

گیف ها در واقع همان تصاویر متحرک هستند که می توانند جذابیت استوری های شما را در اینستاگرام بیشتر کنن و برای هر مناسبتی می توان از آنها استفاده کردند.

شما اگر کاربر اینستاگرام هستید به راحتی می توانید گیف های مورد علاقه خود را به به استوری های اینستاگرام اضافه کرده و جذابیت استوری تان را دو چندان کنید.

در ادامه این مقاله به معرفی گیف های کاربردی و جداب در اینستاگرام و همچنین نحوه ساخت این گیف ها پرداخته شده است.

گیف‌هایی که محتوا را تکمیل می‌کنند

شما از این دسته گیف ها آن زمان می‌توانید استفاده کنید که می خواهید جزئیاتی به محتوای تان اضافه کنید که زندگی بیشتری به تصویر بدهند و از این طریق موجب جذابیت بیشتر آن شوید.

اصل استفاده از گیف ها در استوری اینستاگرام این است که گیف، از آنجا که قابلیت تکرار شدن دارد، نباید آزار دهنده باشد بلکه باید جذاب بوده و در حد امکان تاثیر مناسبی داشته باشند و خوب است این را بدانید که در استفاده از گیف‌ها نباید زیاده روی کنید.

گیف‌هایی که متن را تکمیل می‌کنند

برخی گیف ها هستند که به شما کمک می کنند متن خود را به کمال برسانید. به عنوان مثال برای پررنگ کردن متن‌تان باید از گیف هایی که می درخشد در انتهای کلمه های تان استفاده کنید تا به آن قدرت بیشتری بدهید و به این وسیله مردم آن را ببینند.

گیف های کاربردی و جذاب اینستا را به استوری تان اضافه کنید
گیف های کاربردی و جذاب اینستا را به استوری تان اضافه کنید

گیف متحرک در استوری

اینستاگرام از ابتدای شروع کارش تا به امروز، با اضافه کردن قابلیت های مختلف و آپدیت های متنوع، به یک بستر محبوب در میان رسانه های اجتماعی تبدیل شده است.

اینستاگرام در این اواخر مجموعه ای از ویژگی های جدید خود را در بخش استوری ارائه کرده است. گیف های این شبکه اجتماعی یکی از این ویژگی ها است که امکان تولید محتوای خلاقانه و جذاب را برای بیشتر کردن میزان تعامل کاربران اینستاگرام با مخاطبین خود فراهم نموده است.

گیف ها همان طور که گفتیم تصاویر متحرکی هستند که صدایی از خود تولید نمی کنند و اخیرا در اکثر شبکه ها ی اجتمایی مورد استفاده قرار می گیرند.

با وجود این که این آپشن در اینستاگرام مدتی است فعال شده است، اما بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی هنوز نحوه استفاده از این تصاویر متحرک در استوری خود را نمی دانند.

آموزش ارسال گیف در استوری اینستاگرام

اضافه کردن این تصاویر متحرک به استوری اینستاگرامتان کار خیلی سختی نیست. شما خیلی راحت می توانید یک استوری متحرک برای استوری تان بسازید. برای انجام بهتر این کار در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تصویر متحرک در استوری اینستاگرام

در ابتدای کار شما باید مطمئن باشید که در حال استفاده از آخرین ورژن اینستاگرام هستید. سپس اینستاگرام را باز کنید و در قسمت هوم روی آیکن دوربین در گوشه بالا سمت چپ تصویر ضربه بزنید.

گیف های کاربردی و جذاب اینستا را به استوری تان اضافه کنید
گیف های کاربردی و جذاب اینستا را به استوری تان اضافه کنید

در این حالت، عکس یا فیلم مورد نظر خود را برای استوری انتخاب کنید. شما در صورتی که آی پی خود را تغییر داده باشید می توانید لیست گیف های موجود در اینستاگرام را هم ببینید.

شما باید موضوعی که به دنبال آن هستید را در کادر متن سرچ کنید، تا گیف های مربوط به آن به شما نشان داده شود.

برای این که تصویر متحرک در استوری اینستاگرام شما درج شود در بالای صفحه ویرایش استوری، به آیکن صورتک ضربه بزنید و گیف مورد نظر را انتخاب کنید. در این لیست شما شکلک های متحرک متنوعی می توانید ببینید.

در پایان یک یا چند تای آنها را به دلخواه تان انتخاب کنید و به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید. اگر هم خواستید اندازه آن را تغییر دهید و یا جابجا کنید، انگشت خود را روی آن نگاه دارید و این کار را انجام دهید.

ساخت استوری متحرک اینستاگرام با تصاویر مورد نظر خودتان

ممکن است شما تصویری مد نظر داشته باشید که در لیست فوق نباشد، جای نگران نیست خیلی راحت می توان تصویر متحرک دلخواه خود را به این لیست اضافه کنید.

شما می توانید گیفی را که ساختید از این به بعد در لیست شکلک های متحرک اینستاگرام مشاهده کنید. برای اضافه کردن تصویر متحرک خود به لیست گیف های اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا در سایت گیفی ثبت نام کنید، پس از ثبت نام لینک ارسال به ایمیل خود را بررسی کنید، سپس تصویر دلخواه خود را آماده و اضافه نمایید. به همین راحتی!

علت باز نشدن گیف در استوری اینستاگرام چیست؟

هنگامی که شما گیف های مورد نظرتان را برای افزودن به استوری انتخاب می کنید صفحه ای برای شما باز می شود، در کادر سرچ، عبارت موردنظر خود را جستجو می کنید ممکن است هیچ تصویر متحرکی برای شما لود نشود..

گیف های کاربردی و جذاب اینستا را به استوری تان اضافه کنید
گیف های کاربردی و جذاب اینستا را به استوری تان اضافه کنید

در کادر جستجویی که مقابل شما قرار دارد عبارت search Giphy نوشته شده که همه گیف های اینستاگرم از سایت Giphy بارگیری شده است.

این که شما گاهی برخی از گیف ها را نمی توانید در استوری باز کنید این است که این سایت دارای محدودیت دسترسی است. بنابراین برای حل این مشکل لازم است قبل از آپلود تصاویر متحرک در استوری اینستاگرام آی پی خود را تغییر دهید.

گیف‌ها و سلفی‌ها

ممکن است زمانی که یک سلفی از خودتان آپلود می کنید بخواهید یک گیف به آن اضافه کنید تا حالتی خاص به سلفی تان بدهد، همچنین به وسیله این گیف ها می توانید عیب و نقص های موجود در سلفی تان را به راحتی بپوشانید.

چگونه می توان با قالب ها گیف های خود را برنامه ریزی کرد؟

یک راه نه چندان سخت برای برنامه ریزی مطالب در استوری هاتان، پیش از زمان ارسال، ساخت یک سری قالب بر روی یک پلتفرم مانند GANVA است.

شما در زمان ساخت قالب های استوری می توانید در طراحی خود فضای آن قسمت را که می خواهید به محض آپلود استوری یک گیف در خور اضافه کنید را رزرو نمایید.