معترضان غور: احتمال سقوط ولسوالی شهرک وجود دارد

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 41822

شماری از باشندگان ولایت غور مقیم هرات، مقابل درب ورودی ساختمان مقام ولایت هرات دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

این معترضان هشدار می‌دهند که اگر به وضعیت امنیتی ولسوالی شهرک غور توجه جدی نشود، این ولسوالی به دست طالبان مسلح سقوط خواهد کرد.

گل احمد رحمانی، یکی از معترضان به خبرنگاران گفت: «وضعیت امنیتی در ولسوالی شهرک وخیم است و باید حکومت در راستای بهبود وضعیت این ولسوالی اقدامات عملی روی دست بگیرد».

مومن شاه عادل، ار معترضان دیگر نیز گفت که تلفات نیروهای دولتی در جریان سقوط روستای اوشان ولسوالی شهرک زیاد می‌باشد و حکومت در راستای تامین امنیت و بهبود اصلاحات امنیتی ناتوان است.

شماری از معترضان٬ حکومت مرکزی غور را به ناتوانی در راستای سرکوب مخالفان مسلح در این ولایت متهم می‌کنند، اما عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، این ادعای معترضان را نمی‌پذیرد.

در این میان، اقبال نظامی، سخنگوی پولیس غور در صحبت با خبرنگاران، از حکومت مرکزی خواسته است که نیرو و تجهیزات بیشتر برای غور اختصاص دهد.

این اعتراض‌ها درحالی صورت می‌گیرد که از یک هفته گذشته طالبان تجمعات گسترده در ولسوالی ناامن شهرک غور داشته‌اند و پس از این تجمعات روستای اوشان شهرک به کنترل طالبان درآمد.

غور در غرب کشور از جمله ولایت‌های ناامن شمرده می‌شود. هم اکنون طالبان مسلح در بخش‌های از این ولایت ناامن حضور فعال دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟