مسئولیت بند برق سلما به افغانستان واگذار می شود

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12971

در دیدار وزیر انرژی و آب با من پریت وهرا سفیر هند در افغانستان روی روند تسلیم دهی مسوولیت های اجرایی بند دوستی افغان-هند (سلما) به دولت افغانستان دیدار و گفتگو شد.

در خبرنامه وزارت انرژی و آب آمده است؛ انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب در این دیدار از استقرار 10 تن از متخصصان این وزارت برای حفظ و مراقبت بند سلما خبر داده است

وزیر انرژی و آب گفته است؛ به زودی این وزارت 27 تن دیگر از متخصصان را آماده می سازد تا مسوولیت های اجرایی بیشتر را از کمپنی هندی وابکاس که بند دوستی افغان-هند را ساخته است به دوش گیرند.

در این دیدار سفیر هندوستان در کابل گفت: دولت هندوستان آخرین آمادگی ها را برای تسلیم دهی بند دوستی به دولت افغانستان روی دست گرفته است.

در ادامه این دیدار وزیر انرژی و آب به معین انرژی این وزارت هدایت داد تا به زود ترین فرصت پلان تحویل گیری مسوولیت های بهره برداری بند دوستی افغان-هند را از هندوستان به افغانستان تهیه کند.

در دیدار محترم انجنیر عثمانی وزیر انرژی و آب با سفیر هند در کابل روی زمان تسلیم دهی مسوولیت های اجرایی بند دوستی از کمپنی وابکاس هندی که این بند را ساخته است به انجینران این وزارت بحث گردید.

بند سلما، در ١٦٠ کیلومتری شرق شهرهرات و در ولسوالی کوهستانی چشت شریف قرار دارد. در ساخت این پروژۀ بزرگ، چهار شرکت هندی نقش دارند و این شرکت ها نزدیک به ٧٠٠ نفر را استخدام کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟