مرگ حتمی انسان با خوردن هسته زردآلو

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 65071

زردآلو میوه ی دلچسب تابستانی است که طرفداران زیادی دارد و اکثر مردم زردآلو را به همراه هسته آن مصرف می کنند که این میوه را دوست داشتنی تر می کند ولی به شما می گوییم حواستان باشد و هسته زردآلو را مصرف نکنید زیرا مرگ حتمی انسان با خوردن هسته زردآلو اتفاق می افتد.

هسته  زردآلو حاوی مقدار کمی سیانور به شکل سیانید هایدروژن است اما مصرف آن در مقادیر معمول خطری ندارد.

اما در اروپا آژانس استنداردهای غذایی (FSA) هشدار رسمی مبنی بر اینکه مردم باید از خوردن این هسته‌ها خودداری وجود دارد، دلیل این است که هسته‌های زردآلو که حاوی سطح بالایی از سیانید هستند می‌توانند کُشنده باشند.

در این بین خوردن هسته  زرد آلوی تلخ بیشتر از هسته ی شیرین منع شده است چرا که میزان سیانید در این هسته ها بیشتر است و حتی ویتامین B17 موجود در آنها نیز پس از خوردن تبدیل به سیانور شده و بسیار خطرناک است.

شاید باید بدانید که هسته ی ۳۰ عدد زرد آلو در یک روز برای کشتن یک انسان سالم کافی است! حتی کسانی که در یک وعده بین ۱۰ تا ۱۵ عدد هسته زرد آلو نیز بخورند نیز با عوارض جانبی نگران‌کننده مواجه می‌شوند.

علائم مسمومیت ناشی از سیانید، شامل این موارد می‌شود: تهوع، سردرد، تب، تشنگی، بی‌خوابی، اُفت فشار خون و حتی مرگ در موارد شدید.

هسته این میوه حاوی آمیگدالین است که در بدن به تولید ماده‌ای تحت عنوان سیانید می‌انجامد که مانند سیانور عمل کرده و ممکن است در افراد اختلال تنفسی، فلج و حتی مرگ را منجر شود.

در نتیجه خوردن هستهٔ بیشتر از ۲ زرد آلو در روز کارِ درستی نیست.

جالب نیست ؟ شاید باورنکردنی باشد ولی دیگر هسته زردآلو ها را نگهداری نکنید!

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟