محب: طالبان بدون پشتیبانی پاکستان یک روز هم توان ادامه جنگ ندارد

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 63578

«حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی کشور می گوید که گفتگوهای صلح آمریکا و طالبان تاثیر بدی بر روحیه نیروهای امنیتی گذاشته است.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «طلوع» درباره وضعیت جنگ اظهار داشت: نیروهای دولتی تا چهار ماه آینده کمر طالبان را در میدان های جنگ خواهند شکست.

مشاور امنیت ملی کشور، پاکستان را حامی اصلی طالبان خواند و افزود: طالبان بی پشتیبانی پاکستان یک روز هم توان پیشبرد جنگ را ندارد؛ طالبان حتی توان پرداخت پول بلیط هواپیمایی که برای گفتگوهای صلح سفر می کنند را نیز ندارد!

مشاور امنیت ملی در ادامه بیان داشت: تا با حمایت کننده طالبان صحبت نکینم جنگ در افغانستان خاتمه نمی‌یابد؛ ما باید بتوانیم با پاکستان به صورت مستقیم مذاکره کنیم و تا نگرانی های پاکستان را مطرح نکنیم و به آن پاسخ ندهیم به هیچ وجه امکان آمدن صلح وجود ندارد.

حمدالله محب اضافه کرد که تغییرات مثبتی در رفتار پاکستان در قبال افغانستان به وجود آمده است.

وی همچنین اقدامات زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان را نیز ناکام خواند.

این درحالی است که پیش از این، محب همزمان با شدت‌گیری تلاش‌های آمریکا برای صلح با طالبان، خلیلزاد را متهم کرده بود که برای سهیم شدن در قدرت افغانستان تلاش می کند. مطرح کردن این اتهام‌، برای او چالش برانگیز شد و آمریکا اعلام کرد که رابطه‌اش را با او قطع کرده است و همچنین نمایندگان آمریکا در نشست‌هایی‌که محب در آن حضور داشت شرکت نمی کردند.

مشاور امنیت ملی تاکید کرد که از اظهاراتش درباره خلیلزاد پیشیمان نیست. وی در این گفتگو بیان داشت: آمریکا خواستار معذرت خواهی من شد اما من به این خواست تن ندادم و رئیس جمهور غنی نیز لازم ندانست که من استعفا بدهم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟