محب: طالبان آماده گفتگو با دولت نیست

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 67552

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی کشور گفت، که طالبان هنوز هم ادعای برقراری امارت را در افغانستان دارند اما آماده گفتگوی مستقیم با دولت افغانستان نیستند.

محب که روز گذشته به (۷اسد) به ولایت بغلان رفته بود، گفت: روند صلح شاید دشواری‌های زیادی داشته باشد. یک روند طولانی است. ما در اوایل این روند هستیم. طوری‌که شما می‌دانید، طالبان آمادگی این را ندارند که صحبت‌های مستقیم با دولت افغانستان با نمایندگان مردم افغانستان بکنند. هنوز هم ادعای امارت را دارند، هنوز هم ادعای این را دارند که با دولت مستقیم صحبت نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد که گام‌های نخستین برای گفتگوها برداشته شده‌اند و قرار است که به‌زودی یک هیئت همه‌جانبه برای گفتگو با طالبان ایجاد شود.

مشاور امنیت ملی همچنین افزود: هیئتی که در حالت تشکیل آن هستیم – یک هیئت متشکل از همه جامعۀ افغانستان خواهد بود هم دولت در آن شامل باشد و هم جامعۀ مدنی و ما در نظر داریم که از رسانه‌ها هم در این هیئت شامل باشد؛ چون افغانستان نو، افغانستان نوین نمایندگی از همه اقشار می‌کند و باید همه اقشار در این هیئت خود را ببیند.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان چندین روز است که در کابل سرگرم رأیزنی با مقام‌های حکومت درباره ایجاد هیئت گفتگوکننده و چگونگی آغاز گفتگوهای مستقیم حکومت افغانستان با طالبان، است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟