مجلس سنا: طالبان باید به شدت سرکوب شوند/ خروج نیروهای خارجی بهانه ای برای تداوم جنگ است

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 62938

مجلس سنا در واکنش به انتشار پیام عیدانه رهبر طالبان، بر سرکوب این گروه تاکید ورزیدند و از حکومت خواستند که به منظور تضعیف طالبان در میدان جنگ تدابیری خاصی را روی دست گیرد.

«فضل‌هادی مسلم یار» در نشست عمومی امروز این مجلس(12 جوزا) گفت، در موقف طالبان هیچ تغییری نیامده و این گروه به جنگ ادامه می‌دهند، بنابراین نیروهای امنیتی باید تدابیر لازم مقابله با این گروه را روی دست گیرد.

مسلم یار افزود: خواهش ما از سیاسیون این است که با حکومت همکاری کنند؛ طالبان خروج نیروهای خارجی را بهانه گرفته به جنگ ادامه می‌دهد؛ وگرنه این گروه جنگ طلب بوده و است، در برابر حکومت استاد ربانی چرا جنگنیدن در آن زمان هیچ نظامی خارجی در کشور حضور نداشت.

رییس مجلس سنا در رابطه به پیام عیدی طالبان مبنی بر اینکه حکومت افغانستان مانع صلح اند اظهار داشت که این ادعای طالبان بی اساس است؛ حکومت جلو انارشی و تجزیه کشور را گرفته و هیچ وقت از صلح خود داری نمی‌کند.

مسلم یار از طالبان خواست که اگر واقعاً طرفدار صلح در کشور اند باید با حکومت افغانستان وارد مذاکره شوند تا در آینده از بروز مشکلات جلوگیری شود.

به گفته او، اگر طالبان مستقل اند، باید به جای مذاکره با امریکا مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان را آغاز کند.

در همین حال سناتوران دیگر نیز بر سرکوب و اعمال فشار از طریق منابع تمویل کنندگان بر این گروه تاکید ورزیدند و از حکومت خواستند که به منظور تضعیف این گروه در میدان جنگ تدابیری خاصی را روی دست گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟