مجلس سنا: ردپای پاکستان در حادثه تروریستی مجلس مشهود است

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 6638

شماری از اعضای مجلس سنای کشور می‌گویند که در حمله بر شورای ملی کشور پاکستانی‌ها دست دارد. آنان همچنین تأکید کردند که باید مسوولیت‌پذیر باشد.

 

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از انسجام ملی، فضل‌هادی مسلم‌یار؛ رییس مجلس سنا گفت که در این حمله دشمنان مردم افغانستان دست دارند و این دشمنان واضح و روشن است؛ اما حکومت عمل نمی‌کند و باید مسوولیت خود را ادا کند.

وی تصریح نمود که پاکستان دشمن اصلی مردم، نظام، ثبات و امنیت در افغانستان است.

مسلم‌یار افزود: «ما با کسی صلح می‌کنیم که با ما صلح کند و اگر صلح نمی‌کند، ما هم صلح نمی‌کنیم، موقف ما در مقابل شان واضح است و کسی که ما و مردم را می‌کشد ما با آن‌ها صلح نمی‌کنیم.»

وی گفت با آن که رییس‌جمهور افغانستان و رییس اجرایى حکومت، هشت میلیون رای ملت را با خود دارند؛ اما هنوز هم تکیه به خداوند و مردم نمی‌کنند و می‌روند به سوی پاکستان دشمن مردم افغانستان تا زمینه صلح با طالبان را فراهم سازد.

مخالفت با گشایش دفتر قطر

مسلم‌یار گفت که با بازگشایی دفتر برای طالبان به منظور گفت‌وگوهای صلح مخالفت دارد، قبلاً هم رد کرده بود و فعلاً نیز رد می‌کند.

وی افزود: «اگر مجلس سنا هم حاضر شود؛ اما من به صفت یک افغان با باز شدن دفتر مخالف هستم، فریاد می‌زنم تا زمانی که توان دارم که یک یا دو نفر یا مجلس همراهم باشد یا نباشد؛ ما با این دفتر مخالف هستیم، ما تحت نام صلح هیچ نهادی را نمی‌شناسیم و طالب تا زمانی که به صلح آماده نشده باشد، یک قاتل است و به نام قاتلان مردم افغانستان، چند گروهی است که به نام طالب و داعش در مقابل مردم افغانستان می‌جنگند.»

رییس مجلس سنا در ادامه گفت: «تا وقتی که طالبان از مردم افغانستان معذرت نخواهند و به صلح آماده نشوند، قانون اساسی افغانستان را قبول نکنند، دین را قبول نکنند که اسلام است، این مردم اصلاح نمی‌شوند، مزدور و غلام هستند.»

محمد علم ایزدیار؛ معاون نخست مجلس سنا نیز حمله دیروز بر شورای ملی را تقبیح نموده، انجام همچو حملات را ضعف نیروهای امنیتی دانست.

از سویی‌هم، زلمی زابلی یکی دیگر از اعضای این مجلس، امریکایی‌ها را عامل اصلی جنگ در کشور دانسته گفت که به خاطر دست یافتن به آسیای میانه، جنگ را به شمال کشور کشانده است. او افزود تا زمانی که مشکل خط دیورند با پاکستان حل نگردد، صلح در افغانستان نمی‌آید.

فرهاد سخی عضو دیگر مجلس سنا نیز حمله دیروز را کار پاکستان خوانده گفت: «عمل وحشیانه پاکستانی‌ها را به صریح‌ترین الفاظ تقبیح می‌نمایم و یک جواب دندان‌شکن به پاکستانی‌ها بود.»

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟