متقی: امنیت ما به حدی قوی است که دشمن فقط در سرک یا مسجد به ما حمله می کند!

  • انتشار: ۴ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 133328

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر پاکستان گفته است که «امنیت ما به‌حدی قوی است که دشمن فقط می‌تواند در سرک یا مسجد به ما حمله کند.» به‌گفته‌ی او این نشانه امنیت خوب است.

شهباز شریف پیشتر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که افغانستان به لانه‌ی امن تروریست‌ها تبدیل شده است و متقی امروز یک‌شنبه، سوم میزان در نشستی گفته است که «گروه‌های مغرض و سازمان‌های استخباراتی جهان مشغول معرفی افغانستان به عنوان مرکز تروریسم به جهان هستند.»

به‌گفته‌ی شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان گروهای داعش، القاعده، تحریک طالبان پاکستانی، ترکستان شرقی و حرکت‌های اسلامی ازبکستان از جمله گروه‌های تروریستی خطرناک و مسلح هستند که اکنون در افغانستان لانه دارند و امنیت پاکستان و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

حامد کرزی نیز شام روز گذشته به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت که واقعیت کاملا برعکس اظهارات پاکستان است. به گفته‌ی او افغانستان قربانی تروریسمی است که پاکستان آنرا تغذیه می‌کند و پرورش می‌دهد.

تهدیدات تروریستی از افغانستان از وقتی که رهبر القاعده در قلب کشته شده است از سوی بسیاری از کشورها ابراز شده و نگرانی‌ها در این زمینه افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟