ماموریت غیرممکن: امام جماعت مکه در پاکستان

  • انتشار: ۸ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 4735

به گزارشخبرگزاری اطلس به نقل از فارس، «شیخ‌خالدالغامدی» امام جماعت «مسجد‌الحرام» که در اسلام آباد بسر می‌برد، امروز با ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان ملاقات و با وی به تبادل نظر در رابطه با اوضاع یمن پرداخت.

الغامدی اظهار داشت: در محبت مردم پاکستان نسبت به مسجد‌الحرام تردیدی وجود ندارد و اطمینان دارم اسلام‌آباد نسبت به دفاع از ریاض کوتاهی نخواهد کرد.

وی افزود: هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند در روابط عمیق پاکستان و عربستان رخنه ایجاد کند.

امام جماعت مسجد‌الحرام همچنین با «ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان نیز ملاقات و درباره مسائل مختلف از جمله اوضاع یمن به تبادل نظر با وی پرداخت.

وی در صحبت‌های خود برای اعضای مجلس ملی پاکستان ضمن دعا برای اتحاد مسلمانان افزود: نباید برای دفاع از مقدسات اسلام از هیچ فداکاری دریغ کنیم.

در همین حال، «مولانا فضل‌الرحمن» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن در ملاقات با امام جماعت مسجد‌الحرام از حمایت و پشتیبانی خود و حزبش از عربستان خبر داد.

وی افزود: پاکستان دوستی نا‌گسستنی خود با عربستان را حفظ می‌کند و مردم این کشور در هر شرایطی کنار عربستان ایستاده‌اند.

روز گذشته نیز «سردار یوسف» وزیر امور مذهبی پاکستان نیز در ملاقات با الغامدی افزود: سفر امام‌جماعت مسجد‌الحرام به کشورمان آن هم در شرایطی که پاکستان از تروریسم رنج می‌برد، حاوی پیام صلح و اتحاد برای مردم است.

وی افزود: روابط ۲ کشور بسیار عمیق است و نمی‌توانیم نسبت به خطرهایی که عربستان را تهدید می‌کند، بی‌تفاوت باشیم.

«عارف‌علوی» نماینده پارلمانی حزب تحریک انصاف نیز در ملاقات با شیخ خالد‌الغامدی گفت: پاکستان و عربستان روابط معنوی و دوستانه با یکدیگر دارند بنابراین حضور امام جماعت مسجد‌الحرام باعث افتخار و خوشحالی ماست.

شیخ خالد‌الغامدی در ادامه سفر خود به پاکستان قرار است به عنوان امام جماعت، جمعه این هفته نماز جمعه را در مسجد فیصل اسلام‌آباد اقامه کند.

عربستان سعودی پس از ناکامی درمورد اعزام ارتش پاکستان برای جنگ در یمن، در گام نخست «شیخ صالح بن عبدالعزیز» وزیر امور مذهبی و پس از آن نیز شیخ خالد الغامدی امام جماعت مکه را برای جلب حمایت رهبران مذهبی و بدست آوردن اعتماد وهابی‌های پاکستان برای جنگ در یمن، به این کشور فرستاده است.

با این حال گفته می‌شود، گروه‌های افراطی پاکستان همزمان با حضور امام جماعت مکه در این کشور اعلام کرده‌اند که ۱۰ هزار جنگجو را برای حمایت از عربستان در جنگ یمن به زودی به این کشور اعزام خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟