لوس آنجلس تایمز: همزمان با افزایش حملات هوایی، تلفات غیر نظامیان افغان هم به شدت افزایش یافته است

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34037

یک رسانه آمریکایی در یادداشتی نوشته است؛ حمله‎های هوایی امریکا در افغانستان به شدت افزایش یافته و تلفات غیر نظامیان نیز بلند رفته‎است. در همین و بعد از روی استراتژی ترامپ، چند هزار حمله هوایی توسط جنگنده های آمریکایی در نقاط مختلف افغانستان انجام شده است.

به نوشته نویسنده مطلب در روزنامه لوس آنجلس تایمز، در حالی که هواپیما‎های جنگی بر فراز روستا‎ها جایی که جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی در شرق افغانستان پنهان شده بودند، پرواز می‎کردند، ۱۱ تن سوار بر یک کامیون بودند و از ترس بمباران قریب‌الوقوع فرار می‎کردند.

در ادامه آمده‎است، این افراد فاصله زیادی را نپیموده بودند که موتر سوزوکی سفید رنگ‌شان هدف یک انفجار قرار گرفت.

نویسنده مطلب نوشته‎است، درین انفجار یک گودال بزرگ در جاده ایجاد شد و موتر هم به یک دره سقوط کرد.

روزنامه می‎نویسد، یک دختر نوجوان جان به سلامت برد، اما ده تن دیگر به‌شمول سه کودک کشته شدند.

این در حالیست که بربنیاد آمارهای مقام ها در ولایت هلمند، نیروهای امنیتی افغان و خارجی در این ولایت، در هشت ماه گذشته، در حدود چهارصد حملۀ هوایی را بر جنگ جویان و مواضع هراس افگنان انجام داده اند.

این تنها در ولایت هلمند بوده است؛ وزارت داخله اما می گوید که در این مدت، در سراسر افغانستان بیش از سه هزار و چهارصد عملیات مشترک و شصت و چهار عملیات مستقل (هوایی و زمینی) راه اندازی شده اند.

در همین حال و با افزایش حملات هوایی نیروهای خارجی بر مواضع تروریستان، بسیاری از مردم باور دارند با افزایش این حملات تلفات غیر نظامیان نیز افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟