لغو محدودیت‌های کرونایی در سراسر عربستان به غیر از مکه مکرمه

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86637

مقامات سعودی اعلام کردند قانون منع آمد و رفت و محدودیت‌های کرونایی در سراسر عربستان به غیر از شهر مقدس مکه لغو خواهد شد.

به نقل از اسپوتنیک، وزیر کشور سعودی اعلام کرد قانون منع کامل و ۲۴ ساعته آمد و شد که از روز یکشنبه به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در سراسر عربستان اعمال شده بود چهارشنبه (فردا) لغو خواهد شد، اما شهر مقدس مکه از این امر مستثنی خواهد بود. بنا بر اعلام این مقامات، ممنوعیت آمد و رفت از ۲۱ ژوئن در مکه به طور جزئی برداشته می‌شود.

بنا بر اعلام این مقام سعودی، منع آمد و شد در مکه به وقت محلی ساعت سه بعد از ظهر تا شش صبح خواهد بود. از ۳۱ مه، یکشنبه آینده، برگزاری نماز جمعه و تمامی نماز‌های جماعت در داخل مساجد در سراسر این کشور به غیر از مکه با رعایت موازین بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی شروع خواهد شد.

عربستان ۷۴ هزار و ۷۹۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور شناسایی کرده است. همچنین ۳۹۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد ۲۷ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا سعودی و ۷۳ درصد از اتباع دیگر کشور‌ها هستند.

همچنین گفته می‌شود شمار زیادی از شاهزادگان سعودی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بنا بر اعلام العهد الجدید شمار شاهزادگان سعودی مبتلا به ویروس کرونا بسیار زیاد است بطوری که بیمارستان تخصصی در جده که به این شاهزادگان اختصاص دارد دیگر ظرفیت پذیرش موارد جدید را ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟