قریشی: پاکستان طالبان را برای مذاکره مستقیم با دولت افغانستان متقاعد خواهد ساخت

  • انتشار: ۳ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 51428

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفرش به کابل، تاکید کرد که پاکستان رهبران طالبان را برای گفت و گوی مستقیم با دولت افغانستان متقاعد خواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری اطلس، وزیر خارجه پاکستان امروز صبح (3 جدی) برای دیدار با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور به کابل امد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور، طی یک نشست خبری، دیدار وزیران خارجه پاکستان و افغانستان را بحث و گفت و گو روی چگونگی تامین صلح در کشور عنوان کرد.

وی تصریح کرد که در این نشست، آقای ربانی از پاکستان خواستار برداشتن گام های عملی برای تامین صلح سراسری و کشانیدن طالبان برای مذاکره مستقیم با دولت افغانستان شده است.

صبغت‌الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آقای قریشی نیز در مقابل متعهد شد که در قسمت اجماع منطقه ای برای تامین صلح و حضور طالبان برای مذاکره مستقیم با حکومت افغانستان تلاش کند.

قابل به ذکر است که هفته پیش مقامات امریکایی و نمایندگان طالبان در “ابوظبی” امارات متحده عربی برای مذاکرات صلح با یکدیگر دیدار کردند. و با اینکه یک تیم مذاکره کننده از جانب دولت به امارات سفر کرده بود اما طالبان حاضر به مذاکره با هیئت افغانستان نشدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟