قربانیان و مجروحان حادثه انفجار لوله گاز در عراق به ۵۳ نفر افزایش یافت

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 96520

مقامات پولیس عراق اعلام کردند در حادثه انفجار لوله گاز که در ولایت المثنی روی داد دست‌کم دو نفر جان باختند و ۵۱ نفر زخمی شدند.

به نقل از رویترز، مقامات پولیس عراق اعلام کردند انفجار لوله گاز  جمعه شب در ولایت المثنی عراق، شهرستان الرمیثه، نزدیک شهر سماوه واقع در ۲۷۰ کیلومتری جنوب بغداد روی داد و ماموران آتش نشان موفق شدند آتش سوزی را پس از بستن این خط لوله گازی مهار کنند.

بر اساس اعلام مقامات پولیس این کشور در حادثه انفجار خط لوله گاز در جنوب این کشور دست کم دو نفر جان باختند و پنجاه و یک نفر نیز زخمی شدند.

ارتش عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این انفجار موجب جان باختن دو کودک و زخمی شدن ۲۸ نفر از جمله ۹ نفر از نیرو‌های نظامی شیعه شد.

دلیل وقوع این انفجار هنوز مشخص نیست و تلاش ماموران آتش نشانی برای اطفای آتش ادامه دارد. منابع پولیس عراق اعلام کردند امتداد این خط لوله از نزدیک یکی از اردوگاه‌های نیرو‌های شبه نظامی عراقی نزدیک سماوه عبور می‌کند. مقامات انرژی عراق اعلام کردند این خط لوله داخلی، گاز را از برخی میادین جنوبی به نیروگاه‌های برق در برخی شهر‌های جنوبی عراق و یکی از نیروگاه‌های اصلی برق نزدیک بغداد منتقل می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟