قانون شکنی مولانا مجیب الرحمن و خاموشی معنی دار دولتمردان !

  • انتشار: ۱ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 75183

مدتی است که مولوی مجیب الرحمن وهابی، به دستور وهابی های عربستان و با کمک پولهای نفت انها، در سرزمین فرهنگی و باستانی هرات، دست به اختلاف و تفرقه مذهبی وجنسیتی میزند و علیه شیعیان و باورهای انها، توهین وتحقیرهای بسیاری کرده و میکند.

او حتی برای ایجادصلح وارامش درکشور، پیشنهاد اخراج شیعیان از حکومت را مطرح کرده است. گویا که مولوی خبر ندارد که شیعیان، اهل انتحار و انفجار نبوده و تاحالاهیچ مسجد، مکتب ، دانشگاه، پول و پلچک را منفجر نکرده و راه مسافران نگرفته و پیرزن، پیرمرد و طفلی را به جرم‌ عقیده اش سرنبریده اند.

از سوی دیگر، سکوت دولتمردان این جرأت را به او داده است که در هرات، اعلان حکومت موازی کند و به عده ای چماق به دست دستور دهد، تا مخالفان نظر و باور و معتقدات او را به بهانه امر به معروف و نهی از منکر لت و کوب کند و زنها را مجبور به خانه نشینی نمایند.

جالب اینجاست که مولانا در نماز جمعه هرات در حضور نمازگزاران با شور و هیجان‌ مخصوص خودش اعلام میکند: من کمیته امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کرده ام و هر چه دارالافتاء من دستور داد، شما ملزم به اجرای آن هستید ، در عین زمان، هنگامی که خبرنگاری، نظر والی هرات را در قبال گفته های مولانامی پرسد، والی با خونسردی و خنده جواب‌ میدهد که مولانا از دوستان نزدیک‌من است.
این برخورد جناب والی، به این معناست که مجیب الرحمن، مجاز است تا هرکاری دلش میخواهد انجام دهد !!!.

از سوی دیگر، تا این لحظه، از سوی کاخ نشینان کابل نیز هیچ موضع مشخص و صریحی در این مورد، دیده یا شنیده نشد و اگر کسی اظهار نظری کرده، خیلی با ایما و اشاره و احتیاط سخن‌گفته که مبادا خاطر مولانا مکدر نشود.

راستی این‌ خاموشی حکومت، بیانگر این‌واقعیت نیست که مولانا در داخل ارگ ریاست جمهوری نیز حامیان و پشتیبانان و هم باورانی همانند اقای تنویر دارد و به حمایت انها، این گونه ازادانه قانون اساسی کشور را زیر پا گذاشته و به اختلافات مذهبی و جنسیتی دامن می زند؟

یاداوری این نکته لازم است که شیعیان، به خاطر مصالح علیای کشور و حفظ روحیه اخوت وبرادری بین شیعه وسنی خاموشی اختیارکرده اند، اما هم مجیب الرحمن و حامیان او و هم دولت، بدانندکه سکوت و رعایت مصالح شیعیان، حد و اندازه ای دارد و اگر، دولت از گستاخی هاوریاست طلبی های مولانا جلوگیری نکند، قطعا مردم اگاه و با هم برادر هرات، دست به اقدام خواهند زد و انگاه پیامدها و مسولیت های هر واقعه ای، باحکومت مرکزی و حامیان‌ پشت پرده وارگ نشین مجیب الرحمن خواهد بود.

سید جواد موسوی شیخمیرانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟