فواید سرکه سیب

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 85896

وقتی صحبت از سیب و سرکه این میوه پر خاصیت می شود همین بس که به یک ضرب المثل انگلیسی که می گوید «خوردن یک سیب در روز می تواند دکتر را از شما دور نگه دارد» اشاره کنیم.

سیب و سرکه آن مجموعه یی از خواص بی نظیر است که شما را از خریدن چندین میوه و ماده دیگر بی نیاز می سازد. سرکه سیب با خاصیت « ضد ویروسی و ضد قارچی» خود علاوه بر کمک به شما در تمیز نگه داشتن محیط پیرامون می تواند برخی از بیماری ها و ناپاکی ها را از بین ببرد.

فواید و خواص سرکه سیب
فواید و خواص سرکه سیب

«لکه بر قوی، شاداب کننده پوست و مو، براق کننده وسایل خانه، استفاده در درختان باغچه و حیوان خانگی» همه و همه از فواید سرکه سیب می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت سرکه سیب یک ارتش یک نفره برای مبارزه با انواع بیماری ها به شمار می رود.

خواص سرکه سیب

 برای آشنایی کامل با خواص سرکه سیب در خواندن این مطلب با ما همراه شوید؛

خارش پوست

برخی انسان ها به دلیل آلرژی به مواردی چون گل و گیاهان همچون پیچک سمی یا نیش پشته به خارش پوست دچار می شوند. برای رفع این خارش دردناک کافی ست مقداری سرکه سیب را روی آن بمالید و منتظر نتیجه اعجاب انگیز آن باشید.

سرکه سیب و دیابت نوع ۲

رایج ترین فایده سرکه سیب در بین مردم شاید خاصیت این سرکه خوشمزه در جلوگیری از دیابت است. تحقیقات علمی نشان می دهد در افراد مبتلا به دیابت نوع دو که در آن بدن در برابر انسولین مقاومت می کند مصرف سرکه سیب می تواند این حساسیت را کاهش داده و از بروز دیابت نوع دو جلوگیری کرده یا حداقل آن را به تاخیر بیندازد. تحقیقات زیادی که در مورد تاثیر سرکه سیب بر کاهش قند خون انجام شده نشان می دهد که تنها چند قاشق از این سرکه می تواند به مقدار قابل ملاحظه ای قند خون را کاهش دهد؛ در بیماران دیابت نوع ۲ که انسولین دریافت نمی کنند یا بیمارانی که بدن آنها در برابر انسولین مقاوم است مصرف مخلوط سرکیه سیب و آب قبل از خوردن غذاهای پر کربوهیدارات می تواند قند خون را کاهش دهد.

دل درد و درد عضلانی

وقتی به دلیل یبوست، غذای مسموم یا نفخ به دل درد مبتلا می شوید مقدار مناسبی از سرکه سیب بنوشید تا با دل درد خداحافظی کنید. این ماده دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی ست که می تواند درد را تسکین دهد. از سویی هم دردهای عضلانی نیز با سرکه سیب قابل درمان است.

خواص و فواید سرکه سیب
خواص و فواید سرکه سیب

در این حالت از سرکه سیب به عنوان یک داروی موضعی استفاده کنید تا وجود استیک اسید موجود در این ماده دردهای عضلانی شما را تسکین دهد. برای رفع گلودردهایی که به قرار نیست به این زودی ها خوب شود نیز می توانید سرکه سیب مصرف کنید، برای این منظور یک چهار فنجان از این ماده را با مقداری آب گرم ترکیب کرده آن را قرقره کنید. فضای اسیدی ایجاد شده توسط این عمل باعث می شود میکروب هایی که عامل ایجاد سرماخوردگی را از گلوی شما پاک می کند. همین طور می توانید برای رفع درد گلو این ماده را با علاوه بر آب گرم با فلفل قرمز و عسل ترکیب نمایید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف سرکه می تواند رشد باکتری های مفید در بدن شما را افزایش داده سیستم ایمنی بدن که روده بزرگ بخشی از آن است را تقویت نماید. سرکه سیب حاوی مقدار مناسبی از مالیک اسید یا جوهر سیب می باشد که به عنوان یک ضد ویروس قوی عمل کرده سبب می شود کسانیکه به طور مداوم این ماده را مصرف می کنند کمتر به سرماخوردگی دچار شوند. همین طور گفته شده مصرف سیب خام و تصفیه نشده سیستم لنفاوی بدن را تقویت می کند. با تقویت این سیستم غدد لنفاوی به نوعی شست و شو یافته از وجود مخاط پاک می گردد. این ماده همچنین به مرور زمان تراکم سینوس را کاهش داده میزان ابتلا به سرماخوردگی یا آلرژی را پایین می آورد.

کاهش کلسترول

کسانیکه از چربی خون یا کلسترول رنج می برند نیز می توانند بهره های لازم را از سرکه سیب ببرند. براساس تحقیقات صورت گرفته این ماده حاوی اسید استیک می باشد که می تواند سطح کلسترول در خون را کاهش دهد. اگرچه برای اثبات تاثیر سرکه سیب بر کاهش کلسترول به آزمایشات بیشتری نیاز است اما یک تحقیق که توسط دانشمندان ژاپنی صورت گرفت مشخص شد که مصرف روزانه ۱۵ میلی گرم از این ماده می تواند کلسترول موجود در خون را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

تولید انرژی

اگر بدانید که مخلوط سرکه سیب با آب و اضافه کردن مقداری عسل به آن برای شیرین کردن می تواند یک نوشیدنی طبیعی و مفید باشد، بدون شک انواع و اقسام نوشیدنی های صنعتی و گازدار را کنار می گذارید. وجود پتاسیم و آنزیم در این ماده سبب تولید انرژی در بدن شما هنگام خستگی می شود. همین طور برای رفع سکسکه نیز می توانید سرکه سیب مصرف کنید. برای این کار یک قاشق از این ماده را بنوشید تا عصب های گلوی شما که عامل اسپاسم هستند به میزان کافی تحریک شده پیام سکسکه دیگر منتقل نشود.  

فواید و خواص سرکه سیب
فواید و خواص سرکه سیب

سم زدایی و سینوزیت

در صورتیکه به دنبال زدودن سم از بدن خود هستید علاوه بر رژیم های سم زدای دیگر دو قاشق سرکه سیب را به غذای خود اضافه کنید تا گردش خون در غدد لنفاوی بهبود یابد و ایمنی بدن بالا رود. برای پاک کردن سینوس های بینی که به دلیل سینوزیت رخ می دهد نیز می توانید از سرکه سیب مخلوط شده با آب استفاده کنید.

با سرکشیدن این مخلوط سینوس ها را پاک کنید. میکروب هایی که سبب گلو درد می شوند نیز با این ماده از بین می روند. رشد باکتری ها در سینوس ها خود باعث ایجاد چرک و بلغم می گردد و این ماده به دلیل داشتن پتاسیم می تواند بلغم های تشکیل شده در بینی شما را کوچک کرده به مرور زمان سینوزیت را درمان کند.  

به هرحال اینک که به اهمیت سرکه سیب در  درمان بسیاری از بیماری ها پی بردید و دانستید که قند و چربی خون با این ماده درمان می شود حتما در طی روز مقداری از مخلوط سرکه سیب و آب را سر بکشید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شده از شر گلو درد و سینوزیت خلاص شوید.