فهرست اسامی شرکت کنندگان نشست چین تاکنون نهایی نشده است

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70411

ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید تاکنون لیست شرکت کنندگان نشست چین را نهایی نکرده‌است.

«صدیق صدیقی»، سخنگوی ریاست‌جمهوری گفت که حکومت دربارۀ این نشست ملاحظه‌هایی داشت. او در این باره اظهار داشت: «هر آنچه‌که صورت می‌گیرد، به رهبری حکومت افغانستان، با مشورۀ نزدیک با دولت افغانستان صورت بگیرد، تا پیامدها و نتایج آن خدا ناخواسته به ضرر این پروسه تمام نشود؛ از این رو ما یک مقدار ملاحظاتی داشتیم، اما در کُل موافقه کرده‌ایم که این نشست برگزار شود.»

در همین حال منابعی، می‌گویند که قرار بود در نشست بیجنگ، ۲۵ نفر از احزاب و گروه‌های سیاسی – که بیشتر شان شرکت کننده‌گان نشست مسکو بودند – و پنج نفر از نماینده‌گان ریاست‌جمهوری شرکت کنند.

باتور دوستم، رییس اجرایی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در این باره اظهار داشت: حکومت افغانستان باید نخست شخصیت‌ها را تغییر بدهد. مثلأ یک شخص را انتخاب می‌کنند که او را هیچ وقت طالبان قبول ندارد طبعأ که قبول شان نمی‌باشد.

نشست چین که قرار بود به روزهای دوشنبه و سه شنبه هفتۀ جاری در چین برگزار شود و در آن نمایندگان حکومت افغانستان، طالبان و سیاسیون شرکت کنند، تا زمان نامعلومی به تعویق افتاد.

علت به تأخیر افتادن این نشست روشن نیست، اما انتقادهایی وجود دارند که یکی از علت تأخیر در برگزاری این نشست تشکیل نشدن هیئت گفت‌وگوکننده حکومت افغانستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟