فرمانده پولیس ولایت قندهار: آشپز والی در انفجار مهمانخانه این ولایت دست داشته است

  • انتشار: ۱۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20518

جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس ولایت قندهار گفته است که افراد دخیل در حمله بر مهمانخانۀ ولایت قندهار دستگیر شده اند و به زودی نام‌های آنان از سوی هیات مشترک تحقیقاتی افغانستان، امارات متحدۀ عربی و ایالات متحدۀ امریکا اعلان خواهد شد.

جنرال عبدالرازق افراد دستگیر شده را که در میان آنان آشپز مهمانخانۀ ولایت نیز شامل است “خاینین” خواند و گفت که همۀ آنان به جزای اعمال شان می‌رسند.

فرمانده پولیس قندهار گفت که همه جزییات این رویداد به زودی در دسترس رسانه‌ها و مردم قرار خواهد گرفت. او گفت که این حمله را شورای کویتۀ طالبان به کمک ادارۀ استخبارات پاکستان طرح ریزی کرده بود.

مقام‌های امنیت ملی افغانستان نیز به استناد نتایج تحقیقات اولیه گفته بودند که حمله بر مهمانخانۀ والی قندهار در شهر کویتۀ پاکستان طراحی شده بود.

در حمله بر مهمانخانه والی قندهار در ۱۱ جنوری سال روان، پنج دیپلومات امارات متحده عربی، معاون والی، دو عضو شورای ملی افغانستان، دو کارمند وزارت خارجۀ افغانستان و ترجمان سفارت امارات متحده عربی کشته شدند.

همایون عزیزی والی قندهار و بن جمعه محمد عبدالله الکعبی سفیر امارات متحدۀ عربی در میان ۱۹ تن از زخمی شدگان این رویداد بودند که چند روز بعد آقای کعبی در اثر شدت جراحت درگذشت.

همچنان، هاشم کرزی پسر کاکای حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان که در آن حمله زخمی شده بود؛ چند روز پس از این رویداد در اثر شدت زخم‌هایش در شفاخانه‌ای در هند درگذشت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟