فرمانده ارتش پاکستان: برای مبارزه با تروریسم به دالرهای آمریکا نیازی نداریم

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29397

بعد از اعلام راهبرد آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، فرمانده ارتش پاکستان برای دومین بار در چند روز اخیر به صراحت تاکید کرد که کشورش برای مبارزه با تروریسم به دالرهای آمریکا نیاز ندارد.

دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان نوشت؛ عصر روز گذشته (چهارشنبه) دیدیو هِیل سفیر آمریکا در پاکستان به دیدار جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش این کشور رفت تا توضیحاتی درباره سیاست ها و راهبرد جدید آمریکا در قبال منطقه جنوب آسیا به وی ارائه دهد؛ راهبردی که پاکستان را متهم به پناه دادن به تروریست ها کرده و سخت موجب رنجش اسلام آباد شده است.

علاوه بر فرمانده ارتش پاکستان، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه این کشور نیز در مصاحبه ای با یکی از شبکه های تلویزیونی پاکستان، تاکید کرده است که کشورش برای مبارزه با تروریسم به کمک مالی آمریکا نیاز ندارد.

در این ملاقات، سفیر آمریکا درعین حال گفته است که کشورش برای حل مسئله افغانستان به همکاری پاکستان نیاز دارد.

جنرال باجوا نیز در این ملاقات تاکید کرد که صلح در افغانستان، برای پاکستان به همان اندازه مهم است که برای کشورهای دیگر اهمیت دارد.’ ما اقدامات زیادی برای صلح افغانستان انجام داده ایم و این مسیر را ادامه خواهیم داد اما این تلاش نه برای راضی کردن دیگران، بلکه صرفا در جهت منافع ملی پاکستان است.’

وی که چند روز پیش در ملاقاتی با جنرال جوزف وُوتل رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح و تاکید کرده بود پاکستان برای مبارزه با تروریسم نیازی به کمک های مالی آمریکا ندارد و فقط می خواهد که واشنگتن به تلاش های صادقانه اسلام آباد در مبارزه با تروریسم اعتماد کرده و آن را متهم به پناه دادن به تروریست ها نکند، در دیدار با سفیر آمریکا نیز یک بار دیگر این موضع مهم و قاطع ارتش پاکستان را اعلام و بر آن تاکید کرد.

ترامپ سه روز پیش در اعلام راهبرد جدید کاخ سفید در قبال جنوب آسیا، به پاکستان هم اشاره کرده و گفت که آمریکا دیگر نمی‌تواند در قبال حضور گروه‌هایی مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند. وی مدعی شد:آمریکا میلیاردها دالر در اختیار پاکستان گذاشته ولی آنها به گروه هایی که عوامل بی‌نظمی و خشونت هستند، فضای امن داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟