فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن مهمترین خواست مردم را امنیت دانست

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 13417

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با اشاره به موارد نقض آتش بس دراین کشور گفت: مهمترین خواسته مردم یمن برقراری امنیت در کشورشان است.

به گزارش الشرق الاوسط اسماعیل ولد الشیخ شامگاه دوشنبه طی بیانیه ای افزود: اوضاع امنیتی تاثیر خاص خود را بر بخش های زیر بنایی اساسی کشور دارد و مشکلات مردم یمن نظیر مشکلات اقتصادی و قطعی آب و برق و … هم حاصل همین وضع است.

طرف های درگیر در بحران یمن باید تلاش های خود را برای ایجاد یک راه حل سیاسی کامل مضاعف کنند ؛سخت گیری ها تنها به پیچیده تر شدن اوضاع منجر می شود تنها راه حل بحران این کشور سیاسی است حتی اگر رسیدن به آن زمان بر باشد.

وی ادامه داد: اوضاع امنیتی جاری در کشور بر بخش بزرگی از گفت و گوهای جاری امروز در کویت سایه افکنده بود؛ دیدارهای جداگانه ای با طرفین این مذاکرات صورت گرفت و هیات انصارالله و گروه همراه چالش های پیش روی یمن را مطرح کردند و هیات ریاض نیز دیدگاه خود را از آینده یمن در عرصه های سیاسی و امنیتی و مهمترین وظایف کمیته های امنیتی را ارایه داد.

در این بیانیه همچنین تصریح شده :‌فرستاده سازمان ملل در امور یمن صبح امروز با وزیر خارجه بریتانیا که به کویت سفر کرده دیدار و گفت وگو کرد.

فیلیپ هاموند در این دیدار از حمایت کشورش از تلاش های ولد الشیخ و روند مورد نظر سازمان ملل برای حل بحران یمن خبر داد و از یمنی ها خواست به تعهدات و مسوولیت خود برای دستیابی به راه حل سیاسی و نجات از فقر عمل کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟