غنی: نیروهای امنیتی مانع سقوط دولت شدند

  • انتشار: ۱۳ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 65418

رییس جمهور غنی طی سخنانی خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت، این نیروها توطئه دشمن را برای سقوط دولت و تجزیه کشور خنثا کرده‌اند.

غنی روز گذشته طی سخنرانی اش در مقر قول اردوی 205 اتل اظهار داشت: «شما توطیه دشمن را که می‌خواست دولت افغانستان سقوط دهد و یا این جغرافیای مقدس را به دو بخش تقسیم کند، خنثا کردید.»

وی نیروهای امنیتی را رضاکاران و عاشقان دیوانه وطن خواند و گفت که به شمول خودش همه مردم افغانستان به نیروهای امنیتی و دفاعی‌شان افتخار و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

او نیروهای امنیتی و دفاعی را مایه عزت مردم توصیف کرد و گفت: «از برکت شما به هر کشور همسایه گفته‌ام که من از افغانستان آزاد، عزت‌مند و مستقل نماینده‌گی می‌کنم. از برکت شما من به همسایه‌گان گفته‌ام که اگر ما را بپذیرید، می‌پذیریم، در غیر آن اردو و قوای مسلح افغانستان حاضر است تا آخرین قطره خون از خاک خود دفاع کند.»

 همچنین اشرف غنی با ابراز نگرانی از تلفات نیروهای امنیتی گفت که هدایت واضح به مسئولان داده شده تا شهدای نیروهای امنیتی را با احترام خاص به خاک بسپارند. او گفت کسانی که به قربانیان نیروهای امنیتی احترام نکنند، در دولت جای ندارند.

رییس جمهور غنی با اشاره پروسه صلح و انتخابات، گفت که صلح آمدنی و هدف دولت است. او افزود که صلح را تا آخر تعقیب می‌کند، اما با آمدن صلح نقش نیروهای امنیتی نه تنها کاهش نمی‌یابد، بلکه افزایش خواهد یافت. او تأکید کرد که با سرنوشت نیروهای امنیتی معامله نخواهد کرد و در شمار آن‌ها نیز هرگز کاهش نخواهد آمد.

رییس جمهور تصریح کرد نیروهای امنیتی باید به صورت کامل از دخالت در انتخابات خودداری کنند، اما در استفاده از رأی‌شان به هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آزاد است.

او تأمین امنیت ریاست جمهوری را از وظایف نیروهای امنیتی دانست و گفت که همانند انتخابات پارلمانی سال گذشته، امنیت انتخابات ریاست جمهوری را تأمین کنند.

سفر رییس جمهور به قندهار درحالی است که زمان کمی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مانده و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بر این باور اند که سفرهای ولایتی غنی کمپین پیش از وقت و استفاده از امکانات دولتی برای کمپین می باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟