غنی: من حاضرم هر جایی که طالبان بخواهد با آنان مذاکره کنم

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44524

اشرف غنی رئیس جمهور روز گذشته با شماری از عالمان دین در ولایت لغمان دیدار کرد. در این دیدار رئیس جمهور اشرف غنی گفت که من حاضرم در هر جایی با طالبان مذاکره کنم.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است که رئیس جمهور عصر روز گذشته (دوشنبه) با تعدادی از علمای دینی ولایت لغمان دیدار کرده است.

غنی بعد از سفر به ولایت ننگرهار وارد لغمان شد و در جریان سفرش به این ولایت شفاخانه صد تخته خوابی ولایت لغمان را افتتاح کرد.

رئیس جمهور در این دیدار افزود که برای پایان جنگ، تلاش های زیادی را بخرج داده ایم و هیچ بهانۀ را برای تداوم جنگ باقی نگذاشته ایم، من حاضر هستم که در هر جایی با آنان مذاکره کنم، خرقۀ مبارک، مهترلام بابا و هر جایی دیگر را که انتخابات می کنند.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که آتش بس سه روزه از نگاه شرعی مشکل ندارد، پس چرا تمدید نشود، برای تداوم جنگ چه دلایلی دارند؟ شما نمایندگان من هستید و از آن ها بپرسید که چه شرایطی دارند.

رئیس جمهور پیش از این به ولایت ننگرهار سفر کرده بود، در روز اول سفر آقای غنی یک انتحارکننده داعشی خود در میان تعدادی از اهل هنود و سیک های ننگرهار منفجر کرد که در آن حادثه حدود 19 تن جان باخت و بیش از تن دیگر زخمی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟