غنی: حکومت برای انتخابات ریاست جمهوری 7 میلیارد افغانی هزینه می کند

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 66975

برای نخستین‌بار حکومت افغانستان از بودجۀ خودش، هفت میلیارد افغانی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هزینه می‌کند.

رییس جمهور غنی روز گذشتنه (۳۱سرطان) در بیست و دومین نشست بورد مشترک انسجام و نظارت، بر تعهد کامل حکومت به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو و نیز پرداختن هم زمان به روند صلح، تأکید ورزید.

او افزود: «من به حیث رییس‌جمهور افغانستان، مبلغ هفت میلیارد  افغانی را که پول ملت افغانستان است، به خاطر مصارف این رویداد بزرگ تاریخی یعنی انتخابات و تعیین سرنوشت و آینده کشور ما، تخصیص داده ام. چه افتخار بزرگ و زیباست که برای بار اول، بیشترین هزینه انتخابات را از کمر خود می‌پردازیم.» 

همچنین رییس‌جمهورغنی، از آغاز پیکارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در هفته آینده، هم‌چون حرکتی در برابر جنگ و خشونت یاد می‌کند.

غنی در مورد صلح و فرصت های به میان امده اظهار داشت: «ما امروز خط اول مبارزه با تروریزم و افراطیت داعشی و تکفیری هستیم. دولت در افغانستان شریک اساسی کشورهای جهان و سازمان‌های جهانی است، این مشارکت بسیار با ارزش و بسیار با مفهوم می‌باشد و مبنایش خیرات نیست.»

در همین حال «تادامیچی یاماموتو»، نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان در این باره اظهار داشت: «البته امکانات صلح از هر زمان بیشتر دیده می‌شود و ما باید این تحرکی را که ایجاد شده‌است، از دست ندهیم! به انتخابات ریاست‌جمهوری، تنها 9 هفته مانده‌است؛ این‌ها، باید نتایج عمده‌ای داشته باشند.»

بیست و دومین نشست بورد مشترک انسجام و نظارت روز دوشنبه، در ارگ برگزار شد. در این نشست، نمایندگان شماری از کشورهای کمک‌ کننده به افغانستان و نمایندگان  سازمان‌‎ های جهانی، حضور داشتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟