غنی: به محض پیروزی در انتخابات با طالبان وارد گفتگو خواهم شد!

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70315

رییس جمهور غنی در مصاحبه ای با شبکه نیکی آسیا در توکیو تاکید کرد به محض مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، مذاکرات صلح را با طالبان آغاز می کند.

وی اظهار داشت: اگر بار دیگر انتخاب شوم، این کار در هفته اول صورت خواهد گرفت و روند صلح دوباره آغاز به کار خواهد کرد.

او بیان کرد که طالبان می توانند به عنوان یک حزب سیاسی در کشور ملحق شوند: طالبان باید در قانون اساسی فعلی زندگی کنند، از خواب بیدار شوند و درک کنند که اگر خشونت را محکوم کنند، اکثر مردم افغانستان، آنها را در آغوش خواهند گرفت.

وی همچنین تاکید کرد که صلح با طالبان باید امنیت مردم افغانستان را تأمین کند. این امر مستلزم شواهد روشن مبنی بر این است که طالبان نباید با گروه های تروریستی در ارتباط باشند، به خشونت پایان دهند و در تجارت مواد مخدر و روابط جداگانه با پاکستان دخیل نشوند.

غنی این مشکل را تایید کرد که طالبان با گروه های مسلح دیگر تفاوت دارد، زیرا قدرت آنها با خشونت حاصل می شود“و آنها مایل به شرکت در انتخابات نیستند.

رییس جمهور غنی تصریح کرد که روند صلح و دیپلماسی کشور نباید اشتباه گرفته شود.  وی گفت، صلح باید توسط مردم افغانستان هدایت شود، در حالی که روابط ایالات متحده و افغانستان مبتنی بر منافع متقابل است؛ بنابراین سطح نیروهای آمریکایی به این بستگی ندارد که طالبان آن را بپذیرند. این ما هستیم که می توانیم آن را کاهش دهیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟