غنی: افغانستان، امریکا و سایر متحدان با تهدید مواجه اند

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 71341

رییس جمهور غنی شام روز گذشته در دیدار با هیأت مشترک کنگره و سنای امریکا تاکید کرد که هنوز هم افغانستان، امریکا و سایر متحدانش با تهدیدات میان‌مدت و درازمدت مواجه اند که باید علیه آن مشترکا مبارزه صورت گیرد.

رییس جمهور در این دیدار گفته است که مشارکت، کمک و حمایت امریکا باعث انکشاف و پیشرفت افغانستان شده و این مشارکت، استراتژیک و دوامدار است.

او تاکید کرد افغانستان با متحدین بین المللی اش مشارکتی را ایجاد کرده که یک جا در برابر چالش ها فایق آیند.

رییس جمهور با اشاره به نیروهای امنیتی افغانستان گفت که در پنج سال گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی کشور پیشرفت های خوبی داشته و توانسته اند پس از خروج صد هزار نیروی امریکایی از افغانستان، خلاء امنیتی را پر کند.

او همچنین با اشاره به روند صلح افغانستان گفت برای صلح برنامه دارد. به گفته وی برای دستیابی به صلح پایدار باید روند صلح با مالکیت و رهبری حکومت افغانستان انجام شود.

در این دیدار هیات مشترک امریکایی، دست آوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در راستای مبارزه با تروریزم بی پیشینه خوانده و تاکید کرده اند که تامین صلح و ثبات در افغانستان به خاطر امنیت امریکا بسیار مهم است و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دوشادوش نیروهای بین المللی، بخاطر تامین امنیت و ثبات جهان، در برابر تروریزم مبارزه می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟